menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Amandelwilg in pot

Ga naar meest recente reactie

Koesje

Koesje

Ik wil graag wat meer bij-vriendelijke planten en liefst ook wat bomen op mijn balkon en rond mijn huis. Mijn oog is gevallen op o.a. een amandelwilg. Zou ik die in een pot kunnen houden?
dinsdag 20 april 2021 - 13:09
Droge_zandgrond

Droge_zandgrond

lijkt mij een vrij forse plant om in een pot te houden, zal een grote pot moeten zijn, en wilgen drinken graag, dus mag je heel regelmatig water geven...ik zou iets nemen dat beter tegen de warme droge condities kan die je in een pot op een terras zult krijgen.
woensdag 21 april 2021 - 16:17
Koesje

Koesje

Dank voor de reactie. De plek is behoorlijk (zee)winderig en kan in de zomer flink warm worden. Heeft iemand een tip; welke plant ik zou kunnen kiezen in een kuip waar de bijtjes, vlindertjes en/of vogeltjes blij van worden?
zaterdag 8 mei 2021 - 13:02
Lamium

Lamium

Volgens mij heb je dan nog heel veel keuze. Ik heb zo'n tientallen planten in kuip staan, al heb ik weinig ervaring met zeewind. Hoe groot is de pot die je wil gebruiken? Heb je kans om meerdere dingen te plaatsen (handig als je een seizoen lang bijen wil). Hoe groot wil je dat de plant wordt die erin komt en is het belangrijk voor je hoe hij er in de winter uitziet?
zaterdag 8 mei 2021 - 13:37
Lamium

Lamium

Is een bijvriendelijke roos een optie? Ik lees dat er soorten zijn die zich goed voelen bij zeewind en op 'potmaat' blijven.

Wel opletten dat het inderdaad een soort is speciaal voor bijen. Dan heb je doorgaans van die rozen met een enkel rondje bloemblaadjes. Persoonlijk vind ik die ook leuker dan de types met tig randen blaadjes, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk (die andere noem ik aanstellers, al hoop ik dat een tussenvorm zich goed gaat voelen in de tuin. Die had de naam van een Harry Potter-karakter in de hoop dochterlief enthousiast te krijgen).
zaterdag 8 mei 2021 - 19:44
Koesje

Koesje

Dank voor het meedenken. Ik heb inmiddels een vuurdoorn, buddleja, jasmijn en trompetbloem geplant. De amandelwilg heb ik laten varen door al het advies waarvoor dank. vr. gr. Annette
donderdag 13 mei 2021 - 13:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon