menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rozen

 patrick

Tekst aangepast

Patrick

hallo, ik heb grootbloemige rozen staan maar veel van de bloem knoppen gaan maar half open en blijven zo staan tot ze verwelken en afvallen , wat is de oorzaak en wat kan ik daar aan doen ? Het zijn zo een mooie rozen met zeer dikke bloemen dat ik erg vind dat ze niet volledig open gaan.
woensdag 17 juni 2020 - 12:39
Carib

Carib

Als het net geregend heeft, kan dat de oorzaak zijn. Sommige rozen hebben er last van dat als de halfgeopende bloemen nat worden, de buitenste bloemblaadjes door de regen aangetast worden en aan de knop vastdrogen. Door deze met de hand eraf te wrijven gaat de knop alsnog verder open.
woensdag 17 juni 2020 - 20:33
 patrick

Patrick

hallo Carib , bedankt voor uw antwoord dat zou de oorzaak kunnen zijn want de buitenste blaadjes zijn inderdaad aangetast, ik dacht dat het misschien een ziekte zou zijn .Dan ga ik in het vervolg de buitenste blaadjes is verwijderen en hopen dat het daarmee opgelost is . Bedankt.
woensdag 17 juni 2020 - 21:01
Polplastron

Polplastron

Vooral rozen met sterk gevulde bloemen en met dunne bloemblaadjes worden er door "getroffen"; bij mij heeft enkel Rosa "Souvenir de la Malmaison" het. Ik heb de indruk dat het verschijnsel het hardste optreedt bij periodes waar regen en zon elkaar afwisselen. Bij gewoon nat weer gaan de bloemen hier meestal wel open. Bij droog weer ook. Maar als ze eerst nat geworden zijn en dan de zon krijgen, loopt het mis.

De buitenste bloemblaadjes verwijderen lukt inderdaad in het geval je niet te veel van deze rozen hebt staan. Als je toch heel veel van dit type rozen hebt staan, zou je toch kunnen overwegen om ze te vervangen door een iets bestendiger type.
donderdag 18 juni 2020 - 08:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon