menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Oleander gele bladeren

Ga naar meest recente reactie

Greenpower

Greenpower

Is het normaal dat een oleander licht groene geel blaadjes krijgen? Ik geef ze savonds 3 tot 5 liter water.misschien door het droog weer? Geef ik nu te weinig water ofzo..de gele blaadjes zijn meer te zien in het midden...verder geef ik voeding 1 maal in de week.

Bloemen & Planten

maandag 1 juni 2020 - 20:10
Greenpower

Greenpower

Hoeveel water moet je een oleander geven? Savonds staat die pot droog eh.geven jullie smorgens en savonds water? Ik geef wel niet altijd lauw water.ik geef ze 5 liter savonds met dit weer is dit te weinig of te veel.nu zie ik meer gele blaadjes verschijnen lichtgroen-geel meer aan de middelkant van de plant.groetjes
maandag 1 juni 2020 - 20:17
LT

LT

De hoeveelheid water kun je ZO niet bepalen. Van nature wortelt deze héél diep, komt dus altijd aan water. In de pot lukt dat niet. Ik plaats er een grote schaal onder. Indien de grond erg droog is in de pot, loopt het er van onderen weer even hard uit. Komt op de schaal. Wordt dan opgezogen. Na circa half uur controleren. Schaal droog, water bijgeven. De kluit moet vochtig blijven, niet kletsnat. Staat hij enige tijd echt met een droge kluit, trekt hij het vocht uit de bladeren, waardoor deze geel worden. Ze kunnen echt wel veel hebben.
maandag 1 juni 2020 - 20:27
Greenpower

Greenpower

ik durf ze geen water te geven wanneer namiddag de pot wat droog staat door de warmte? Ik dacht dat het kwaad kan of heb ik dit mis moet je dit gewoon doen dat de pot vochtig blijft ook door de dag? Dank je wel als jullie mij advies kunnen geven! De schaal ga ik zeker toepassen dank je voor de tip.


dinsdag 2 juni 2020 - 07:57
Greenpower

Greenpower

Mag je door de dag wanneer pot droog staat lauw water geven?
dinsdag 2 juni 2020 - 07:58
Petrus 53

Petrus 53

Ik zou hem eerst in een grotere pot zetten want hierin heeft die geen ruimte en water geven zoals LT zegt.
dinsdag 2 juni 2020 - 08:26
Roeli

Roeli

Een véél grotere pot.
dinsdag 2 juni 2020 - 10:54
Greenpower

Greenpower

Moet ik ook door de dag heen de pot vochtig houden wanneer het droog staat en warm is? Of kan dat kwaad...
dinsdag 2 juni 2020 - 12:24
LT

LT

Indien die kleine pot snel uitdroogt, moet dat ook overdag.
dinsdag 2 juni 2020 - 12:36
Roeli

Roeli

Ik heb schotels onder mijn kuipplanten. Wanneer het dus zo warm is krijgen de grote zuipers ( 's avonds) dubbel water Op de aarde en een volle schotel, Meestal is dat na een dag wel verdwenen.
dinsdag 2 juni 2020 - 15:41
Greenpower

Greenpower

Ja moet zeker zo een schotel nemen..zo een oleander heeft precies echt veel water nodig! En ik dacht dat ik ze al te veel gaf dat ze daarom geel bladeren kregen.
dinsdag 2 juni 2020 - 15:56
Greenpower

Greenpower

Volgens mij is 10 liter niet te veel voor een oleander bij dit weer....ik dacht ik geef smorgens en savonds wat valt wel effe tegen ,nu wil die door de dag ook al zuipen
dinsdag 2 juni 2020 - 15:59
LT

LT

nu wil die door de dag ook al zuipen

Wie niet
dinsdag 2 juni 2020 - 16:09
Greenpower

Greenpower

Die plant kijkt altijd terwijl ik een gin tonic drink of een fris pintje in de tuin...moet meer aandacht geven aan de oleander
dinsdag 2 juni 2020 - 16:30
anneravoet

Anneravoet

Een oleander kan gele blaadjes krijgen door te veel water. Ze hebben echt niet veel nodig. 10 l water per dag is echt enorm veel.
Ook staan ze beter in volle grond, ze zoeken dan zelf water en dan hoef je maar weinig bij te geven
zondag 21 juni 2020 - 11:46
babsieNancy

BabsieNancy

Mijn oleanders staan voor het eerst in de volle grond sinds 10 Oktober, ze doen het heel goed,khad wel een bang hartje voor de winter,maar dit was een zachte,dus daar zijn we al door.
Er ligt ook boomschors (Color Wood) rond .De witte staan al in bloei .
@Greenpower geniet toch maar van je Gin en succes met de Oleanders .
zaterdag 27 juni 2020 - 10:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon