menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Weinig leven in

Pherman

Pherman

Hallo, onze strelitzia reginae heeft ondertussen al lang een probleem. Bij aankoop 3 jaar geleden gaf hij mooie bloemen, maar die hebben we niet meer terug gezien. Vorige week heb ik hem verpot omdat me dat nodig leek. De vorige pot zat bomvol wortels. Helaas lijkt het ondertussen niet beter te gaan.

Vandaag krijgt hij om de 2 weken 2 liter water.

Iemand tips om de plant terug rechter te krijgen en bloei te stimuleren? Bedankt!

Bloemen & Planten

zaterdag 11 april 2020 - 14:15
Folium

Folium

Drie jaar geen bloemen meer !
Ik zou hem terugknippen en opnieuw laten uitlopen.met dit mooie weer mag ze ook buiten een zonnebadje krijgen.
zaterdag 11 april 2020 - 14:49
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Zeker niet terugknippen, met die bladeren is niks mis en die heb je nodig om bloemen te maken, ze lijken nogal opeengeprangt, stond die vlak tegen een raam of zo ?

Die bladeren zien er voor de rest mooi gezond uit, ik zou vanaf nu toch wat meer water geven ( in de winter geen of bijna geen water).

En een nog grotere pot: https://www.tuinadvies.be/tuinvrienden/forum/5/tropische-planten-kamerplanten/64895/strelitzia-15-jaar-oud-geen-bloemen

Met dit mooie weer mag die stilaan buiten, wel terug binnen bij heel koude nachten en nachtvorst
zaterdag 11 april 2020 - 16:17
c j de k

C j de k

Het lijkt erop dat de plant veel te lang met de zelfde kant naar het licht heeft gestaan .
Verder hangt het er vanaf bij welke temperatuur de plant staat maar het lijkt mij voor deze tijd teveel . Mijn plant staat in een koude kas dat wil zeggen bij vorst gaat de kachel aan maar niet boven 5 gr . De plant is vorig najaar kletsnat naar binnen gegaan en heeft tot een week of 5 geleden geen water gehad . Hij staat nu weer vol knoppen en mag eerdaags naar buiten een nachtvorstje kan die wel hebben .
Het blad ziet er idd prima uit en daar moet zeker niet aan gaan knippen . Nu wéér gaan verpotten moet je niet doen . Ik zou proberen om met een paar stokken en BAND zeker geen draad dat snijd veel te veel de boel recht te zetten . En geef je ook nog mest ?? teveel hiervan kan ook slappe stengels veroorzaken.
zaterdag 11 april 2020 - 21:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon