menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Colocasia poten in potten

Ga naar meest recente reactie

leen3

Leen3

Dag tuinliefhebbers

Ik heb voor het eerst 2 colocasia knolletjes die ik in pot/kuip wil poten.Binnen beginnen later in een kuip in de tuin. De knolletjes zijn klein maar het worden volgens mij grote planten. Moet ik ze gelijk al in een flinke pot zetten of kleiner beginnen en later verpotten? Alvast bedankt voor alle tips over colocasia's.

Groet, Leen

Bloemen & Planten

dinsdag 17 maart 2020 - 16:04
Carib

Carib

Colocasia is net als Alocasia gevoelig voor te veel vocht. Een grote pot levert meer risico op omdat meer vocht vast gehouden wordt, terwijl het knolletje nog geen vocht gebruikt. Naar mijn idee doen bolletjes of stekjes het altijd beter in een kleine pot die naarmate de plant groeit wordt aangepast naar een grotere maat.
dinsdag 17 maart 2020 - 22:44
leen3

Tekst aangepast

Leen3

Dankje Carib,

Dat klinkt als een goed plan. Het scheelt in ieder geval ruimte de eerste maand(en binnen. Ik denk dat ik dat maar ga proberen. Hoe diep zou ik ze planten?

Vriendelijke groet, Leen
woensdag 18 maart 2020 - 19:15
Carib

Carib

Zit er geen aanwijzing bij? Ik zou ze zelf net onder de oppervlakte planten, tenzij de aanwijzing iets anders zegt.
woensdag 18 maart 2020 - 22:24
leen3

Leen3

Er zat niets bij. Ik heb even op youtube gezocht en gevonden; eerst ontkiemen in een plastic zak, daarna als er een beginnetje op zit poten met het beginnetje net boven de grond. Ik heb ook andere dingen gezien maar ik hou het bij deze.
donderdag 19 maart 2020 - 14:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon