menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Hitte

Ga naar meest recente reactie

c j de k

C j de k

Wat is het warm hè de laatste dagen .
Gelukkig sneeuwt het niet .
Je zal met deze hitte maar moeten sneeuw ruimen
maandag 26 augustus 2019 - 22:45
Louisa S

Louisa S

Kees , een beetje teveel in de zon gelopen vandaag ????
maandag 26 augustus 2019 - 22:56
LT

LT

Maar Kees toch...

Bloemen & Planten

maandag 26 augustus 2019 - 23:50
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

Sneeuw ruimen?, verdwijnt als sneeuw voor de zon, toch?
Ineke

dinsdag 27 augustus 2019 - 10:28
Roeli

Roeli

Ach, die hitte vind ik nog tot daar aan toe, maar die droogte vind ik veel erger.
Je blijft aan het slepen met gieters water. En daar 10 l. gieters mij inmiddels te zwaar worden, zijn het nu 5 liters. Maar dat betekent dus wel dubbel heen en weer lopen. Dat doe je niet overdag maar 's avonds. Tja, met de hond lopen doe je nu ook niet overdag, maar ook 's avonds.
En om 9 uur is het al donker. Waar zijn die lange avonden eigenlijk gebleven ?
dinsdag 27 augustus 2019 - 10:50
anneravoet

Anneravoet

Roelie, waarom leg je geen darmen ? Aansluiten aan een buitenkraan, computertje ertussen en elke dag een uur water geven, druppelsgewijs. Wij hebben een tuin van 6000m2 en van juni tot september altijd boven de 40 graden. De andere maanden draaien rond de 30. Met deze water darmen is de grond altijd vochtig, het water heeft tijd om erin te trekken. Ik heb het ganse jaar door prachtige bloemen staan.
vrijdag 30 augustus 2019 - 11:02
Roeli

Roeli

Wat geef jij dan een hoeveelheid leidingwater. Dat is dus niet de bedoeling. Ik geef altijd regenwater. Heb 5 regentonnen + een kleintje. Alleen wanner die leeg zijn geef ik kraanwater.
Ik weet het, gemak dient de mens, Maar het grondwater staat zo laag ,de waterbedrijven in Nederland hebben moeite om aan de vraag te voldoen. En een grote tuin is natuurlijk prachtig, maar wel waterverslindend en daar kies je zelf voor. Dus moet je er zelf ook iets voor doen.
vrijdag 30 augustus 2019 - 13:02
LT

LT

Misschien een prachtige cactustuin....
vrijdag 30 augustus 2019 - 13:08
Roeli

Roeli

Ajakkes , nee Lou, al die prikdingen.
Ik sjouw wel. Maar ik zal wel blij zijn met een dikke plons regen. Het is hier al weken droog.
vrijdag 30 augustus 2019 - 13:16
anneravoet

Anneravoet

Nee, het is water voor de Campo, waar ze ook de appelsienbomen mee bewateren. Het komt uit een waterreservoir. Is regenwater en water uit de bergen
vrijdag 30 augustus 2019 - 15:24
zuurtje

Tekst aangepast

Zuurtje

Wat een luxe, regentonnen, buitenkranen, darmen….

Wij hebben een sloot achter(ook luxe), emmer met een lang touw aan het hengsel, voorzichtig naar beneden, ver gooien (touw vasthouden!), trekken, ophijsen en dan grote zwarte bouw speciebakken vullen, die her en der in de tuin staan
.
Ineke
zaterdag 31 augustus 2019 - 13:51
Roeli

Roeli

Wees dan blij dat er bij jullie nog water in de sloot staat. Hier staan de sloten al tijden droog.
Maar ze zeggen dat er regen aankomt. Ik heb net alles in de tuin van water voorzien, dus nu zal het dan wel gaan regenen. Mag ook wel, want mijn tonnen zijn bijna leeg.
zaterdag 31 augustus 2019 - 21:15
zuurtje

Zuurtje

Is je droom uitgekomen, hier wel wat regen gevallen.
Ineke
zondag 1 september 2019 - 11:20
Roeli

Roeli

Helaas niet. Geen drup.
zondag 1 september 2019 - 13:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon