menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Welke plant?

Ga naar meest recente reactie

Kleinedikken

Tekst aangepast

Kleinedikken

Hallo, tuinvrienden,
In maart ontdekte ik in een bloempotje een plantje dat de winter overleefd had, maar ik wist begot niet meer wat het was. gekocht of onkruid? Er stonden een paar bladeren aan die aan rabarber deden denken. In In mei verschenen in de top plots een massa bloemknoppen Een soort vijfkantige bollen, ter grootte van een knikker. Maar deze blijven alsnog gesloten.
Nu gaat de plant pijlsnel de hoogte in en is reeds 1m70 hoog. De bloemknoppen die eerst samengeprakt bovenaan zaten lijken zich over de stengel te verdelen . 1 per blad.
Het blad is iets ingesneden met 5 lobben.
Iemand een idee?
Groetjes,
KD


Bloemen & Planten

dinsdag 18 juni 2019 - 17:25
minouke

Minouke

Waarschijnlijk Malva sylvestris.
dinsdag 18 juni 2019 - 17:48
Joukje Smeding

Joukje Smeding

voor Minouke.
dinsdag 18 juni 2019 - 18:34
Kleinedikken

Kleinedikken

Thnx minouke, dat zal het zijn.
KD
woensdag 19 juni 2019 - 11:38
Kleinedikken

Tekst aangepast

Kleinedikken

Dit plantje waarvan ik toch wel dacht was dat het onkruid was, vooral omdat het als inheemse bermplant geboekt staat is nu in bloei. Er komen talrijke knoppen open en de vtij grote bloemen doen aan rozen, of eerder anjers denken. Al met al toch een prachtige plant.

Bloemen & Planten

woensdag 26 juni 2019 - 10:43
Polplastron

Polplastron

Stokrozen; Alcea rosea.
woensdag 26 juni 2019 - 12:24
minouke

Minouke

Met bloem is het duidelijk zoals Pol al zei een dubbele stokroos (Alcea rosea).
woensdag 26 juni 2019 - 15:10
Polplastron

Polplastron

Zowel Alcea als Malva behoren tot de familie Malvaceae; zonder bloem is verwarring dan ook snel gebeurd!
woensdag 26 juni 2019 - 21:24
Kleinedikken

Kleinedikken

Thnx Pol,Minou,
Toen ik het plantje verleden jaar kocht stond het in bloei maar was veel compacter.
Waarschijnlijk speciaal zo gekweekt. Daarom herkende ik het niet.
Nu is het reeds 1m80 en gezien de vele nog gesloten bloemknoppen zal ik er de ganse zomer
bloemen van hebben.
Voor mijn bescheiden tuin is een database aanleggen wat overkill, maar ik denk om de plastic labels die bij elke plant zitten bij te houden in een sigarenkistje. Dat is alvast een geheugensteuntje.
donderdag 27 juni 2019 - 10:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon