menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Hortensia stekken toppen

Ga naar meest recente reactie

katrien de clercq

Katrien de clercq

Hallo iedereen. Ik ben nieuw op dit forum, doch lees hier reeds geruime tijd mee.... Mooie community hier, met gemeenschappelijke interesses!

Ik heb met succes een 20 tal hortensia stekken geworteld gekregen. Op de foto kan je ze zien. Ik heb ze netjes uitgeplant in een grotere pot. Er zijn nieuwe topjes in gevormd. Snij ik die eruit om struikvorm te bevorderen ? Of moet ik het bovenste bladpaar volledig wegnemen ?

Met oprechte dank voor hulp !

Katrien

Bloemen & Planten

dinsdag 31 juli 2018 - 18:14
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Ik laat het juiste antwoord over aan de echte kenners...... maar ik heb ook ooit stekjes genomen, niets weggesneden ..... en nu paar jaar later een mooie grote struik.......

Bloemen & Planten

dinsdag 31 juli 2018 - 18:59
c j de k

C j de k

Je kunt het beste de top er uithalen om een mooie plant te krijgen .
Een tweede keer als de zij scheuten weer ver zijn uitgelopen is een optie maar is wel afhankelijk van de omstandigheden .
Als ze nog voldoende groeien en het weer laat het toe kun je het eventueel doen .
Succes
woensdag 1 augustus 2018 - 12:19
Smurffie

Tekst aangepast

Smurffie

Hallo, tijd geleden dat ik hier geweest ben, was te druk met de tuin Ik mag van de buurvrouw ook wat stekken nemen van haar Annabellen, maar is het verstandig om dat nu nog te doen en met 30 graden?
zondag 5 augustus 2018 - 13:06
Carib

Carib

Annabellen kun je veel gemakkelijker vermeerderen door in het vroege voorjaar een grondscheut eraf te trekken. Annabellen maken veel zijscheuten die vaak al halfgeworteld zijn. Even een maandje oppotten en in de gaten houden en dan kan de plant al in de tuin.
zondag 5 augustus 2018 - 13:37
Smurffie

Tekst aangepast

Smurffie

Dankjewel, zal ik dat vragen aan de buurvrouw.
zondag 5 augustus 2018 - 13:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon