menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Naam planten

Ga naar meest recente reactie

Hojenata

Hojenata

Weet iemand de naam van de rood roze bloemen rond de waterpartij ?

Bloemen & Planten

vrijdag 27 juli 2018 - 21:37
lilyboskat5

Tekst aangepast

Lilyboskat5

Wat staan die er prachtig bij !
Dit is het Zeeuws Knoopje. Astrantia.
vrijdag 27 juli 2018 - 21:53
Tuinprins

Tuinprins

Ik vermoed dat die foto van het internet is geplukt.

Astrantia verlangt vochtige maar wel goed water doorlatende grond. In een droog jaar kun je in de zomer dagelijks water geven. Doet het beter op kleigrond dan op zandgrond.

Van de rood bloeiende Astrantia's zijn er nogal wat soorten ('cultivars') en lang niet alle doen het goed. Ik heb ooit 'Hadspen Blood' gehad maar die soort heeft alleen maar staan te kwijnen en 'Roma' (meer roze dan rood) was na 3 jaar verdwenen.


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 28 juli 2018 - 06:22
Hojenata

Hojenata

Idd is een foto van het net , meerbepaald van “ the barn garden “ van Tom Stuart Smith , er zijn nog wel mooie foto’s van deze tuin hoor!
zaterdag 28 juli 2018 - 10:22
Carib

Carib

Ik heb kleigrond en verschillende astrantia's geprobeerd, maar ik heb er geen enkele meer in mijn tuin. Na twee weken waren ze uitgebloeid en dan stonden ze te kwijnen met lelijk blad.
zaterdag 28 juli 2018 - 13:05
sophora

Sophora

Carib, ik heb zware kleigrond en hier woekeren ze verschrikkelijk.
zaterdag 28 juli 2018 - 13:35
Carib

Carib

Dan zal dat het verschil zijn; ik heb lichte rivierklei. Maar bloeien ze dan ook langer? Ik vond de bloei zo ontzettend kort. En alleen zichtbaar als je er met je neus op staat. Vanwege de grootte van mijn tuin heb ik een voorkeur voor planten die een beetje impact maken en lang bloeien.
zaterdag 28 juli 2018 - 16:41
sophora

Sophora

Ze bloeien heel lang Carib, ik kan nu geen foto nemen want ze zijn afgeknipt en geven daarna een tweede iets minder uitbundige bloei.
zaterdag 28 juli 2018 - 17:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon