menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Water tekort.

Ga naar meest recente reactie

meerhoef

Meerhoef

Nu wij geen water meer aan onze planten mogen geven stelt zich de vraag of het beter is de
planten kort te snoeien. Wij weten het niet, hebben nog niet voor deze ellendige beslissing gestaan.
kunt u ons advies geven.
Jan & Cora de Vries

Bloemen & Planten

woensdag 25 juli 2018 - 19:40
Marei

Marei

Die planten staan er anders nog uitstekend bij.........wat is het eigenlijk?
woensdag 25 juli 2018 - 20:26
leerling

Leerling

@Meerhoef
Onze jonge hagen heb ik begin deze maand al grotendeels teruggesnoeid tot ongeveer de hoogte en dikte van vorig jaar. Met de snoeischaar, om zo weinig mogelijk bladeren te raken. Ik ging er ook vanuit dat de wortels het beetje water dat ze nog vinden beter niet steken in nieuwe groei.

Aan volwassen struiken raak ik liever niet. Die groeien niet zo gek veel meer.
Die krijgen ook elk jaar een paar keer een flinke mulchlaag en ik kan alleen maar hopen dat dat volstaat om de verdamping van het water in de grond voldoende af te remmen.
Zo te zien heb jij boomschors of houstsnippers gestrooid, dus dat is in jouw tuin ook in orde.

Bij andere vaste planten twijfel ik, omdat ze ook voor schaduw zorgen zodat planten die eronder of in de buurt groeien toch nog een beetje beschutting vinden.

Jouw tuin ziet er nog prachtig uit
Hier is al heel veel echt dor. Deze droogte + hitte zijn nog lang niet voorbij en ik vrees dat heel wat planten het niet gaan redden.

Waar woon je (ongeveer) ergens?
In België is er op de meeste plaatsen een sproeiverbod. Water geven met de gieter mag nog altijd.

Hier staat onder elke kraan een teiltje en staat een emmer in de buurt.
We gebruiken eco-zepen en een groot deel van het water dat anders de afvoer in gaat, gaat nu naar de siertuin.
woensdag 25 juli 2018 - 23:08
Roeli

Roeli

In Nederland ook op heel veel plaatsen al een sproei en/of beregeningsverbod.
donderdag 26 juli 2018 - 06:48
lilyboskat5

Tekst aangepast

Lilyboskat5

Wat ik kan zien, is dit Hei.
Mooie pollen.
Lijkt me dan ook geen foto van dit moment.

Het lijkt me dat snoei in deze hitte nog meer kapot maakt.
Bescherming tegen de straling van de zon dmv parasols of lakens is het enige wat je nu kunt doen.
Succes ermee.
donderdag 26 juli 2018 - 06:49
charlotje

Tekst aangepast

Charlotje



Haha, je hebt gelijk Lily

Om precies te zijn:
bovenstaande foto is genomen op: 7-4-2017 om 11.40

Heel gemakkelijk na te gaan bij: eigenschappen en details.
donderdag 26 juli 2018 - 17:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon