menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hortensia kleurt bruin

Ga naar meest recente reactie

Jeemster

Jeemster

Goedemorgen,

Mijn hortensia kleurt heel snel bruin. De Nieuwe koppen aan de zijkant zijn net een week uitgekomen en beginnen ook al bruin te worden. In dit seizoen zou hij zijn donkerroze kleur moeten behouden normaal. Aan de stam en bladeren te zien is hij erg gezond en de bloemen zijn ook sterk. Ik water hem dagelijks en hij krijgt mest één keer in de twee weken. Heeft iemand een idee wat de reden hiervoor kan zijn?

Bloemen & Planten

donderdag 19 juli 2018 - 11:17
Roeli

Roeli

Hitte.
donderdag 19 juli 2018 - 11:22
lilyboskat5

Lilyboskat5

Wat mij opvalt is dat hij in een kleine pot staat, misschien hebben de wortels te weinig plaats.
Maar ook door de hitte van de afgelopen weken gaan de bloemen eerder verkleuren.
Hier ook, en die staan in de volle grond.
Behalve de Hortensia die constant in de schaduw staat heeft zijn mooie kleur nog.

Dus niet altijd er van uit gaan dat de plant water te kort komt, soms kun je ook teveel geven.
De hitte en straling van de zon doet ook heel veel.

Ik heb hier een Veronica staan die normaal gesproken in de zon kan.
Maar nu heb ik er een parasol boven gezet.
Hij liet iedere keer zijn blad hangen, terwijl hij in de volle grond staat en voldoende water krijgt.
Na een koele nacht had hij zijn blad weer op spanning staan.
donderdag 19 juli 2018 - 11:24
Jeemster

Jeemster

Dank je wel voor de reactie. Ik hou de bewatering goed in het oog want ik zou het enorm zonde vinden als hij verzuipt. Ik zal een parasolletjes gaan maken voor hem, want hij staat wel veel in de zon.
donderdag 19 juli 2018 - 11:45
lilyboskat5

Lilyboskat5

Ja, Hortensia’s zijn nu eenmaal schaduwplanten.
Met uitzonderingen.
De pluimhortensia’s kunnen wel in de zon.
donderdag 19 juli 2018 - 12:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon