menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat is er mis met deze hortensia leuchtfeuer

Ga naar meest recente reactie

goelespren18

Goelespren18

Hallo,


Ik heb deze vorig weekend geplant. In een groot gat (onder dat gat zat gele zand en dat heb ik losgemaakt). Eerst de planten in een emmer water laten weken en dan in de gaten gezet en in het gat wat koemest gestrooid en dan het gat toegemaakt met potgrond en het zand dat er al lag.

De 2 dagen erna savonds veel water gegeven (wat is veel?) En nu vandaag zijn ze precies al aan het verwelken. Ze staan van 16u tot ongeveer 19u in de zon. Leuchtfeuer zou een ras moeten zijn dat tegen de zon kan ...

Bloemen & Planten

dinsdag 3 juli 2018 - 21:01
Patrikc

Patrikc

Geplant tijdens een hittegolf en droogteperiode, daar zou zelfs een cactus moeite mee hebben.
dinsdag 3 juli 2018 - 21:40
goelespren18

Goelespren18

De persoon van de winkel zei dat het geen probleem was indien er genoeg gegoten wordt. Maar wat is genoeg? Ik heb geultjes rond de planten gemaakt en daar laat ik de tuinslang smorgens en savonds een halfuurtje in liggen (niet op volle kracht maar zodat het water de kans krijgt om in de grond te trekken)
dinsdag 3 juli 2018 - 21:46
Carib

Carib

Waarom staan deze planten overigens zo dicht bij de Hydrangea paniculata-struiken? Nu krijgt geen enkele plant de ruimte om uit te groeien en tot volle wasdom te komen. Naar mijn mening is een plantafstand van 80-100 cm tussen de struiken echt niet raar. En helemaal niet op droge zandgrond. Nu beconcurreren ze elkaar om het vocht.
dinsdag 3 juli 2018 - 23:05
goelespren18

Goelespren18

Werd ook zo aangeraden ... ik heb nog niet veel ervaring met bloemen planten vrees ik. Ze staan 60 a 70 cm uit elkaar.
Misschien geef ik ze teveel water? Aan de laagst gelegen plant stagneert het water in de geul. Misschien is een druppelslang een goede oplossing?
dinsdag 3 juli 2018 - 23:34
lilyboskat5

Tekst aangepast

Lilyboskat5

Ik twijfel of koemest zo’n goed idee was bij de blote wortels.
Of heb je gedroogde koemest erbij gedaan ?
Dan is het geen probleem.

Ik zou de bloemen uitknippen, hoe moeilijk dat ook is, zodat de plant al de kracht naar zijn wortelgestel kan sturen.
woensdag 4 juli 2018 - 07:18
Roeli

Roeli

Ik zou de planten er uit halen en voorlopig in grote potten zetten met goede hortensiagrond en geen mest. Dat heeft de plant direct niet nodig, (zit wel in de potgrond) en dan , in het najaar weer in de grond zetten.
Dan heb je de watergift ook beter onder controle.
woensdag 4 juli 2018 - 07:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon