menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Wat te planten?

Ga naar meest recente reactie

Dany Couvreur

Dany Couvreur

Wat zet ik onder de Magnolia ?
Klein beetje zon maar meestal schaduw en niet teveel water door de magnolia.
Liefst een bodembedekker die bloemen heeft...
Wie heeft goed idee ?
Dany

Bloemen & Planten

woensdag 26 juli 2017 - 13:46
Roeli

Roeli

penningkruid ?
woensdag 26 juli 2017 - 16:18
leerling

Leerling

Lijkt me een moeilijk plekje voor planten.

Misschien een stom idee, maar waarom niet kijken wat er spontaan opkomt en zien of daar iets tussen zit dat je bevalt?
Ik weet dat veel mensen bv. mos als lastig onkruid beschouwen, maar er bestaan net zo goed mostuinen waar grassen zorgvuldig tussen het mos uit worden gewied.

Misschien is dit ook een zalig schaduwplekje om op (te) warme dagen wat koelte te vinden en volstaat wat schors of houtsnippers onder een bank.
donderdag 27 juli 2017 - 00:40
Tuinprins

Tuinprins

Epimedium versicolor 'Sulphureum'. Wintergroen, zeer droogte resistent, verdraagt concurrentie van wortels van struiken en kan tegen schaduw. Bloeit in het vroege voorjaar. Het blad heeft in de winter een roodachtige kleur. Aan het einde van de winter het oude blad afknippen anders zie je de licht gele bloemen niet. Wel deze soort pakken want veel andere Epimedium soorten kunnen minder goed met droogte uit de voeten. Het eerste jaar na aanplant wel goed water geven tot ze goed geworteld zijn en vaststaan.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 27 juli 2017 - 07:09
Dany Couvreur

Dany Couvreur

Merci alvast voor de goede tips...Bankje zeker interessant...De tips zelfs combineerbaar...
donderdag 27 juli 2017 - 09:41
Carib

Carib

En naast het bankje eventueel een mooie bonte hosta in een pot. Hosta's verdragen goed schaduw maar niet droogte. In de vollegrond onder een boom zie je eigenlijk te laat dat ze verdrogen, want ze laten hun blad niet hangen. In een pot hebben ze geen wortelconcurrentie en potten moet je sowieso water geven. En minder last van slakken in een pot.
donderdag 27 juli 2017 - 12:40
Dany Couvreur

Dany Couvreur

oke Carib...zal ik zeker doen. top
vrijdag 28 juli 2017 - 14:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon