menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Siernetel

Ga naar meest recente reactie

kevincauwe19

Kevincauwe19

Hallo, ik ben sinds kort begonnen met een siernetel Coleus Wizard Sarlet te zaaien. Dit heb ik gedaan in een gewone grote pot met potaarde. Ze zijn bijna zo goed als allemaal uitgekomen maar het lijkt erop dat ze blijven steken in de zelfde grote dat zen nu zijn en dat is letterlijk maar 1 cm ofzo. De twee kleine blaadjes hebben een lichte paarse schijn maar daar blijft het dan ook bij. Ik zie geen voor uitgang aan de plantjes. Kan iemand mij zeggen hoe dit komt?

Greetz kevin
maandag 12 juni 2017 - 17:29
rivofa

Rivofa

Probeer ze eens stuk per stuk in een klein potje te verplanten, misschien staan ze te dicht bij elkaar ?
maandag 12 juni 2017 - 23:29
kevincauwe19

Tekst aangepast

Kevincauwe19

ga het morgen proberen om ze dan te verpotten. Hoop dat het werkt !
dinsdag 13 juni 2017 - 00:44
rivofa

Rivofa

succes ermee en als je kan laat dan eens een foto zien van de plantjes
dinsdag 13 juni 2017 - 09:53
kevincauwe19

Kevincauwe19

Zoals gevraagd heb ik hier wat fotos ze zijn nu ongeveer 4 dagen geleden verpot maar ik merk wel dat ze nog niet groeien

Bloemen & Planten

zondag 18 juni 2017 - 11:54
kevincauwe19
zondag 18 juni 2017 - 11:54
kevincauwe19
zondag 18 juni 2017 - 11:55
kevincauwe19
zondag 18 juni 2017 - 11:55
kevincauwe19
zondag 18 juni 2017 - 11:55
kevincauwe19
zondag 18 juni 2017 - 11:56
rivofa

Rivofa

Zaaien moet eigenlijk in zaai en stekgrond omdat ze nu nog geen voedsel kunnen opnemen, hetgeen jij gebruikt ziet er een beetje grof uit om te zaaien. Als je nog zaden overhebt zou ik het eens proberen met zaai en stekgrond en vochtig houden, niet nat.
zondag 18 juni 2017 - 23:18
Tuinprins

Tekst aangepast

Tuinprins

Het beste kun je zaailingen verspenen (= het verplanten van jonge zaailingen) als ze twee of meer echte blaadjes hebben. Op jouw foto's zie je de kiemblaadjes van de plant en dat zijn niet de 'echte' blaadjes. Bij de blaadjes die volgen op de kiemblaadjes herken je doorgaans de plant. Bij siernetels kun je dan zien wat voor kleur de bladeren zullen gaan krijgen. Dus de volgende keer wachten tot de zaailingen 'echte' blaadjes hebben en dan pas verspenen.


Gegroet, de tuinprins
maandag 19 juni 2017 - 05:51
kevincauwe19

Tekst aangepast

Kevincauwe19

Het probleem dat ik had was dat ze niet wouden groeien omdat ze wss heel dicht op elkaar stonden dus ze maakten die blaadjes niet aan.. Ik heb meteen toen deze blaadjes ook uit kwamen ze in de zon gezet en was mss ook niet het beste idee dan. Dus het kan mss zijn dat de kiemblaadjes dan verbrand zijn geworden?De grond die ik gebruikte was gewone potgrond. Best naar de winkel voor zaai grond dan? Dus deze plantjes zijn niet meer te redden ?
maandag 19 juni 2017 - 08:56
deHaan

DeHaan

Even wat meer geduld wil vaak helpen, vooral als ze nog leven.
maandag 19 juni 2017 - 12:28
kevincauwe19

Kevincauwe19

Ok bedankt voor de hulp
maandag 19 juni 2017 - 13:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon