menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Seringen etc.

Ga naar meest recente reactie

Roeli

Roeli

Hebben jullie dat ook ( niet ) ?
Voor het eerst na mijn thuiskomst uit het ziekenhuis ben ik eens even goed in mijn tuin wezen kijken.
Ik heb 5 seringen staan, maar bloeien, ho maar.
Ja, in 2 zitten , boven in , een paar bloemen. Anders heel veel in alle bomen ( struiken )
Toch kan ik niet zien dat knoppen bevroren zijn. Ze zijn er gewoon niet.
Net als mijn hortensia's. Een paar bruine blaadjes, niet de moeite waard, maar geen bloemknoppen.
Het blad komt gewoon, daar is niets mis mee.
Nu ja, niets aan te doen. Hoop dat ze zich allemaal nog bedenken en toch gaan bloeien.
Anders maar volgend jaar.
Mijn appelbomen bloeien nu pas.. Is ook anders dan anders.
We zien wel.
groetjes Roeli
donderdag 11 mei 2017 - 11:44
Kristien53

Kristien53

Hallo Roeli ,
in mijn tuin is het niet anders hoor na die vorst ,de seringen die doen het wel , niet zoveel bloemen maar dat kan ook moeilijk , heb ze vorig jaar diep ingesnoeid , maar de bloemen die er op staan zijn wel mooi.
Anderzijds ,mijn hortensia's , blauwe regen , rododendrons , kiwiplant ...allemaal ros...ik was zo blij met al die (vele) nieuwe bloemknoppen maar tevergeefs...alles bevroren.
Hetgeen ik gezaaid had zoals wortels,radijs en sla , heb ik deze week allemaal herzaaid , er kwam niks van uit ....hopelijk krijgen we wat warmer weer en herstelt de natuur zich ...
Lieve groet,
Kristien
donderdag 11 mei 2017 - 18:55
Smurffie

Smurffie

Hallo Roeli,

Allereerst, fijn dat je weer thuis bent uit het ziekenhuis, wat je ook had, hopelijk voel je je beter
Ik heb 2 Amerikaanse seringen in pot (Blue mount en Victoria ) De Victoria sinds maart en er zitten al zeker een maand knoppen in maar ze willen maar niet uitkomen. De blue mount kocht ik een maand later al in de knop en daar zitten nu prachtige bloemen in. Omdat ze in pot staan kon ik ze onder de veranda zetten tijdens de nachtvorst, dat heeft ze misschien gered, alleen denk ik dat de victoria nog niet genoeg zon gehad heeft en daarom niet wil bloeien We houden nog hoop, het wordt langzaam aan warmer M'n wisteria waarvan ik dacht dat die het niet zou redden begint ook weer uit te lopen (op de foto links links Blue Mount en rechts Victoria, daarachter kat Tijger )

Bloemen & Planten

zondag 14 mei 2017 - 14:45
Tuinprins

Tuinprins

Amerikaanse 'seringen' (Ceanothus) hebben niets maar dan ook niets met seringen (Syringa) te maken en zijn zelfs geen verre familie van elkaar.


Gegroet, de tuinprins
zondag 14 mei 2017 - 17:39
Smurffie

Smurffie

Beide mooie bloemen, dat dan weer wel
zondag 14 mei 2017 - 19:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon