menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloeiers in maart, snelle bloeiers

dpottie

Dpottie

Hoi allemaal,

Ik ben Dries en ik ben een kleutermeester, dit jaar mag ik het thema 'bloemenfeest' geven in de kleuterklas. En omdat ik de kleuters wat wil opvoeden met groene vingers, of toch tenminste een gevoel en een kennis van de natuur wil ik ook de natuur echt in de klas brengen.

Om de natuur en de bloemen in de klas te brengen ben ik dus specifiek op zoek naar 'zichtbare' en explosieve bloeiers, of toch zoveel als mogelijk.

Concreet komen hier 2 vragen uit:

- Welke plant kan mij in een tijdsspanne van 1 week (5 dagen) een mooi resultaat geven: liefst bloemen, maar als er al iets staat van plant ben ik al heel blij. (Liefst iets indrukwekkender dan waterkers/cressonnette).

- Welke planten/bloemen raden jullie aan met mooie grote bloemen die op dat moment (binnenshuis) te koop zijn met bloemknoppen en die ook nog zullen uitkomen en openbloeien?

Omgevingsvariabelen / voorwaarden:
- Ik heb een klas met vloerverwarming, dus de temperatuur is relatief constant op 20°C.
- De kleuter kunnen nogal explosief zijn met water geven, dus een beetje waterminnendheid of resistentie op dat vlak is zeer welkom.
- liefst een niet-giftige soort of toch een niet té giftige soort, ook een soort die veel allergische reacties opwekt.

Hopelijk kunnen jullie helpen!

Alvast bedankt!
zaterdag 19 maart 2016 - 09:46
dpottie

Dpottie

Ik denk bijvoorbeeld ook aan de Forsythia, of andere struiken/heesters die bloeien en kunnen overleven in een vaas met water. Helaas Merk ik hier en daar nu al bloeiende Forsythia's en bij de Forsythia in m'n tuin nog helemaal niks...
Mijn Gele kornoelje staat ook al bijna in bloei, maar ik vermoed dat die ook al uitgezongen zal zijn tegen midden-maart...

Ik weet niet of klaprozen (als ik ze nu binnen zaai en houd) tegen midden maart al aan bloemen zouden toe zijn?

Ik zal sowieso enkele madeliefjes uitsteken en in een pot meedoen, maar qua bloemafmeting zoek ik nog iets groter.
zaterdag 19 maart 2016 - 09:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon