menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kippen en bloemen

Ga naar meest recente reactie

frankvanheydeg7

Frankvanheydeg7

Ik wil nieuwe bloemen planten, maar ik laat 2 kippen in de tuin rondlopen.

Welke bloemen gaan ze niet eten
donderdag 18 februari 2016 - 11:58
Polplastron

Polplastron

Mijn kippen mogen regelmatig los in de tuin en lijken daarbij de borders waar de planten al goed zijn dichtgegroeid goed met rust te laten. Enkel op plekken waar er "open zand" is, willen ze graag wat graven en scharrelen en van een stofbad genieten (en daar hebben ze groot gelijk in).

Hoewel ze hier en daar wel eens van plantjes durven pikken, lijkt het gazon nog het meest hun belangstelling te wekken. De enige planten die hier als "sla" worden opgesmuld zijn de lagere soorten Campanula.

Je bent dus erg vrij in je keuze van planten, maar let er bij het aanplanten wel op dat de kippen je nieuwe planten niet "uitgraven" tijdens hun activiteiten.

Groeten,

Pol
vrijdag 19 februari 2016 - 13:28
Tuinprins

Tuinprins

Kippen vreten bijna alle planten. Hulst is een van de weinige planten waar ze van afblijven.


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 20 februari 2016 - 07:01
Polplastron

Tekst aangepast

Polplastron

Veel/alles hangt af van de ruimte en het aantal kippen. Het gaat hier om kippen die loslopen in de tuin en niet om een kippenren. Ik ga er (misschien ten onrechte) van uit dat er voldoende plaats is. Indien 2 kippen een hele tuin (ettelijke m²) ter beschikking hebben en eventueel niet constant mogen loslopen, dan valt de "schade" aan de tuin, naar mijn ervaring dus, wel mee.

Als het gaat om de beplanting van een "kleinere" kippenren, dan zou ik inderdaad voor hulst gaan, hoewel ze van Viburnum en van stekelbessen ook goed afblijven (maar dat is ook gebaseerd op mijn ervaring hé!).

Groeten,

Pol
zaterdag 20 februari 2016 - 15:30
Paronoto

Paronoto

Kip met croquetjes....mmmmm
zaterdag 20 februari 2016 - 20:02
Dunya

Dunya

Geef ze veel eten en dan blijven ze van de planten af.
Bij een kennis lopen er een horde kippen door de tuin met een hele familie piepkuikens en de tuin blijft altijd even mooi.
Ze hebben wel een grote kippenren en krijgen veel etensresten en ander voedsel. In de namiddag gaan ze wandelen in de tuin en scharrelen alleen wat rond.
zondag 21 februari 2016 - 08:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon