menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verplanten

Ga naar meest recente reactie

charlotje

Charlotje

Rode Oxalis
Heel de zomer was de plant onvindbaar en nu in de nazomer staat ze er ineens weer, maar het hele jaar geen bloempke gezien!
Ik ben bang dat ze niet op de goede plaats staat,
maar 1ste: Kan ze verplant worden?
2de, zijn het knolletjes of heeft ze een vast wortelstelsel; hoe diep moet ik graven?
3de: wanneer zou de beste tijd zijn om dat te doen?
Hartelijk dank alvast voor jullie antwoordjes!
Charlotje

Bloemen & Planten

woensdag 9 september 2015 - 17:29
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Oxalis triangularis heb ik op google gevonden. Misschien helpt dat je verder.
woensdag 9 september 2015 - 18:40
Marei

Marei

Zelf heb ik deze als potplant; is intussen uitgebloeid. Ik overwinter de pot met de wortelstokjes helemaal droog in de kas en in februari haal ik alles er uit en pot de, op grote garnalen lijkende, wortelstokjes opnieuw op. Ik stop ze een paar centimeter diep in de pot, ze zijn niet winterhard.
woensdag 9 september 2015 - 21:00
charlotje

Charlotje

Bedankt voor het meedenken!
Ik denk dat ik hem dan maar ga opdelen: De plant opgraven en 1 deel in een pot laten overwinteren zoals Marei voorstelt, en een ander deel naar de halfschaduw verplaatsen, want hij is hier altijd winterhard geweest, maar ik heb een plant weggehaald omdat ik meer van deze wilde zien, maar nu staat hij w.s. teveel in de zon.
vrijdag 11 september 2015 - 20:23
aronv

Tekst aangepast

Aronv

Ik overwinter ze gewoon in mijn achtertuin, zeker nu het wat vochtiger is komen ze wat meer in actie erg leuk! Zo een droge zomer doet ze niet echt goed. Als het in de volle zon staat betekent dat veel water geven of verplaatsen. Bontbladige planten hebben vaak meer zon nodig dan gewone.
Ik heb de variëteit iron cross misschien dat het bij een strenge winter wel het loodje legt maarja dan komt er weer wat nieuws.
vrijdag 18 september 2015 - 12:25
charlotje

Charlotje

Ja! je hebt gelijk, want toen ik even ging kijken hoe ze er bij stond zag ik tot mijn grote vreugde: zie foto!
Het is momenteel erg nat en dat schijnen ze toch leuk te vinden, dus toch meer weer een plant er voor en zodoende wat schaduw creëren en wat extra begieten van de zomer!
Bedankt!!

Bloemen & Planten

vrijdag 18 september 2015 - 12:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon