menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welk soort TagetesAfrikaantje

Ga naar meest recente reactie

77Grace77

77Grace77

Lieve allemaal

Mijn echtgenoot en ik hadden tot enkele jaren geleden prachtige Afrikaantjes in de voortuin. Mijn man had ze langs de kant van de weg zien staan en had er toen wat zaad van genomen. Het werden prachtige bossen die jarenlang onze tuin hadden gesierd.
Ze waren gespikkeld met in elke bloem vele kleurnuances gaande van donkerrood, over purper naar veel lichtere schakeringen.
Ze waren erg bossig, droegen erg veel grote bloemen en waren ongeveer tot 30 à 35 cm hoog.
Jammer genoeg heeft iemand ze op een dag verwijderd nog voor we het jaarlijkse zaad hadden geoogst .
Weten jullie over welke soort Tagetes het zou kunnen gaan?
Wij vinden enkel de kleine gele en oranje in de tuinwinkels...

Warme lentegroet & God bless
Ellen
woensdag 13 mei 2015 - 02:53
zourky

Zourky

Als je op Google afrikaantjesin tikt kun je kiezen.

Groetjes
woensdag 13 mei 2015 - 07:05
77Grace77

77Grace77

Dat zou ik gedaan hebben moest ik de foto's hebben kunnen zien, maar dat is niet het geval.
Dus bij deze mijn wedervraag .
woensdag 13 mei 2015 - 15:41
Patrikc

Patrikc

Ik meen me uit vroegere topics te herinneren dat Ellen ernstige gezichtsproblemen heeft, dat maakt het moeilijk via google afbeeldingen...
Dus wil ik wel even helpen, hoewel het niet gemakkelijk is op basis van de beschrijving, maar evenmin niet gemakkelijk wegens het assortiment Tagetes dat zeer uitgebreid is.

Varieteiten die wellicht in de buurt komen zijn:

Rusty Red
Orange Flame
bij Het Vlaams Zaadhuis

Of
Favorite Red
bij Vreeken.nl

Maar elk tuincentrum heeft wellicht wel een variëteit liggen die in de buurt van je beschrijving komt, precies dezelfde terugvinden lijkt me onmogelijk.
woensdag 13 mei 2015 - 20:08
77Grace77

77Grace77

Dag Patrik

Prachtig, dank je wel!
Ik zal zeker mijn licht eens opsteken ivm deze soorten.

Warme lentegroet & God bless
Ellen
donderdag 14 mei 2015 - 18:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon