menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat voor zaailingen zijn dit

Ga naar meest recente reactie

ThomasZ

ThomasZ

Kan er iemand identificeren wat dit is?

Komt op bepaalde plaatsen in de tuin massaal op en het lijkt een beetje op de sprieten die naar boven komen als je prei zaait. Kan dit van hyacinten of blauwe druifjes zijn?

Bloemen & Planten

dinsdag 28 april 2015 - 17:55
Marei

Marei

Het lijkt op Allium.......uien
dinsdag 28 april 2015 - 18:06
leerling

Leerling

Geen idee wat het is, maar het lijkt wat op de sprieten die hier in een deel van de tuin ook veelvuldig groeien. Als ik ze uitgraaf zit er - diep - een wit knolletje aan. Ik kan me niet herinneren dat er al bloemen aan gekomen zijn (we wonen hier nu ruim 2 jaar), dus als het ook dit jaar bloemloos blijft, ga ik ze vanaf volgend jaar gewoon wegwieden.
donderdag 30 april 2015 - 00:28
Rowie

Rowie

Ik ga mee met Marei: bij mij komt de Allium Spearocephalon ("trommelstokjes" of kogellook) op dit moment op dezelfde wijze uit de grond.
donderdag 30 april 2015 - 04:40
Tuinprins

Tuinprins

Er zijn diverse bollen waarvan de zaailingen er als gras uitzien. Om te weten of het Allium is even het blad kneuzen: is er een uigeur dan is het zo goed als zeker Allium. Zo niet dan zijn de mogelijkheden legio maar vermoedelijk iets wat ook in de buurt staat. Zaailingen van diverse bollensoorten gaan voor het eerst bloeien na 3--6 jaar.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 30 april 2015 - 06:37
leerling

Leerling

Geen uiengeur hier, maar wel hier en daar een bloempje van Ornithogalum umbellatum.

Thuis heet dat 'elfurenklokje', al weet ik niet waar die naam vandaan komt.
vrijdag 8 mei 2015 - 00:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon