menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nog een foto van de hele plant

libosa

Libosa

Nog een foto dus

Bloemen & Planten

zaterdag 5 april 2014 - 13:26
libosa

Libosa

Even dit berichtje weer naar voren gehaald, want ik heb eindelijk de naam gevonden na veel zoeken.
Afgelopen week had ik opeens een ingeving, dat de naam wel eens op het carnivoren-forum kon staan. Destijds had ik daar de Internationale Kwekerij dagen te Bingerden onder de aandacht gebracht en meerdere mensen zijn er toen naar toe geweest.
Het was even zoeken op dat forum, omdat ik al een paar jaar gestopt ben met carnivore planten, nadat de collectie in de strenge winters volledig ter ziele was gegaan.
Ik had de naam van dit plantje inderdaad benoemd in een topic

Maar goed, de naam van deze plant is Helonias bullata

Altijd leuk en prettig om de juiste benaming te hebben

Groetjes Libosa
maandag 28 april 2014 - 08:15
zuurtje

Zuurtje

Mooi, en bedankt voor de moeite
maandag 28 april 2014 - 12:04
libosa

Libosa

Ik wil altijd graag de naam weten van een plant, maar ik had geen kaartje meer van de plant en ik was de naam glad vergeten.
Toch handig om de naam op een forum te noemen....

Wat ik wel een beetje vreemd vind, is dat ik nu ik de naam gevonden heb, wat meer informatie ben gaan opzoeken. Tot mijn grote verbazing zie ik dan op Internet, dat de plant al is toegevoegd aan mijn tuin op dit forum, terwijl ik pas sinds vanmorgen de naam weet en zeker nog niet heb toegevoegd aan mijn tuin.
Rara, hoe kan dat en dan zie ik ook, dat meerdere mensen op dit forum de plant in hun tuin hebben, maar niemand heeft me aan de benaming kunnen helpen...

Maar goed, ik ben blij, dat ik nu de benaming weet, maar vooral dat hij na 6 jaar eindelijk is gaan bloeien

Hij is nu wel uitgebloeid en het mooie is er ook wel van af, maar de stengels groeien door en zijn de bloemen nu zaad aan het maken.
Als iemand geïnteresseerd is, wil ik graag wat zaden uitdelen...

Groetjes Libosa
maandag 28 april 2014 - 12:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon