menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plantencombinatie

Ga naar meest recente reactie

Phyllonemus

Phyllonemus

Er staan in mijn tuin een aantal Euphorbia amygdaloides, Astilbe Erika (roze) en siergrassen als Miscanthus en Carex.

Ik wil hier een paar soorten gaan bijplaatsen, met bloemkleur wit, rood (pastel).
Er komt een Physocarpus opulifolius diabolo bij en vraag me af of de volgende soorten matchen met eerder genoemde soorten als :

Bergenia.
Heleborus.
Persicaria.

Passen deze soorten bij elkaar ?
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
donderdag 16 januari 2014 - 10:12
Phyllonemus

Phyllonemus

Echt niemand ?
zondag 19 januari 2014 - 12:37
sirius

Sirius

Bij mijn weten is Euphorbia een "vetplant". De waterbehoeften ervan kunnen extreem anders zijn dan die andere soorten (die ik niet ken). Ze bijmekaar zetten kan méér dan een uitdaging zijn.
zondag 19 januari 2014 - 13:03
Tuinprins

Tuinprins

Het probleem is dat we niet weten hoe groot de ruimte is die je voor de planten beschikbaar hebt. Physocarpus Diabolo kan flink groot worden. Ook als je die plant jaarlijks terug snoeit moet je er rekening mee houden dat deze plant een flinke groeikracht heeft.

Persicaria amplexicaulis met rode aren staat goed bij donker blad zoals dat van Physocarpus Diabolo. Rozewit bloeiende Persicaria vind ik er minder goed bij passen maar dat kan persoonlijke smaak zijn. Miscanthus soorten passen goed bij Persicaria net zoals ik Bergenia soorten goed vind passen bij helleborus.


Gegroet, de tuinprins


zondag 19 januari 2014 - 19:07
Phyllonemus

Phyllonemus

Deze Euphorbia' s verplanten

Jij denkt dat ze allemaal vetplanten zijn dan zit je er aardig naast.
maandag 20 januari 2014 - 07:23
sirius

Sirius

Dr vraag is of men bedoeld, "Euphorbia" or "Euphorbiaceae" dat scheelt meer dan een slok op de borrel
maandag 20 januari 2014 - 14:16
Tuinprins

Tuinprins

Maar hoe groot is het oppervlak dat je voor deze planten beschikbaar hebt?

Van Bergenia zou ik minimaal 3 stuks aanplanten anders is het effect niet echt groot. Zijn per slot van rekening eerder bladplanten dan langdurige bloeiers.


Gegroet, de tuinprins

maandag 20 januari 2014 - 20:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon