menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wisteria sinensis

Ga naar meest recente reactie

deleu lucas

Deleu lucas

weinig bloemen( 7 jaar oud), eens goed snoeien of komt het wel goed?Deze vraag is gesteld vanop Wisteria sinensis.
vrijdag 22 november 2013 - 16:34
deHaan

DeHaan

Wat versta je onder goed snoeien?
Het komt wel goed.
vrijdag 22 november 2013 - 17:01
deleu lucas

Deleu lucas

een serieuze hoofdtak ,rest van zijtakken inkorten of soms wegnemen?
maandag 25 november 2013 - 09:25
deHaan

DeHaan

De zijtakken elk jaar op 2 a 3 ogen terug knippen.
maandag 25 november 2013 - 11:22
deleu lucas

Deleu lucas

mag ik dit nu nog doen, of liever wachten tot het voorjaar?
dinsdag 26 november 2013 - 10:30
deHaan

DeHaan

Bij die van mij doe ik altijd in december.


dinsdag 26 november 2013 - 12:11
deleu lucas
woensdag 27 november 2013 - 10:49
AnneDi

AnneDi

hallo, i
k heb mijn wisteria al 20jaar maar wacht nog altijd op de 1ste bloemen, ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar ik weet ook niet hoe dat komt,
snoeien zeggen ze dan...
hopelijk bloeit die van jou snel.
grts Anne
maandag 16 december 2013 - 19:15
deleu lucas

Deleu lucas

hopelijk duurt het bij mij toch zolang niet meer, anders moet ik hem nog snoeien met behulp van een looprekje, toch bedankt voor de reactie.
dinsdag 17 december 2013 - 14:53
satomi

Satomi

AnneDi, waarschijnlijk is jouw Wisteria geen geënte plant, maar een zaailing. Dan kan het gebeuren dat er nooit bloemen aan zullen komen. Een familielid heeft enkele jaren geleden twee Wisteria's verwijderd omdat ze na 40 jaar(!) nog geen bloemetje hadden laten zien.

Wil je zeker weten dat je een Wisteria koopt die bloemen gaat geven, kies dan een geënt exemplaar dat liefst ook al in bloei staat. Dan kan het na planten nog wel een paar jaar duren, maar houdt ook in gedachten dat de plant eerst een goed wortelgestel zal moeten ontwikkelen en de juiste verzorging verlangt.

Een schoonzus heeft 5 jaar geleden een al goed ontwikkelde plant gekocht bij een boomkweker die ze had in de volle grond had staan. Er zat een flinke, goede kluit aan en de plant heeft vanaf het eerst seizoen in haar tuin volop gebloeid. Voor €25 had ze een prachtige plant!
dinsdag 17 december 2013 - 16:11
sirius

Sirius

Ik ga het nog eens herhalen: er zijn nogal wat cowboyverhalen in omloop over Wisteria! Mijn plant heb ik gekocht voor de spreekwoordelijke appel + ei. Wou eerst niet gedijen tot ik de goede plaats gevonden had, vol in de tuin, beschutte wortels.
Ik heb, destijds, van mijn Wisteria eens de zaadpeulen geoogst, voor de lol, en verder gezaaid. Ik had dozijnen zaailingen. Ik heb er een stuk of 5 in mijn tuin gezet, de rest weggegooid of weggegeven, om ze een "haag"/afsluiting te laten maken. Na 4-5 jaar begonnen de "kinderen" eveneens te bloeien en nu geven ze even veel bloemen en zaadpeulen als de "moeder", en "neen" mijn moederplant is NIET geent. en ik had die tot voor kort nog nooit gesnoeid. Nu ik 'm een paar keer gesnoeid heb (najaar-winter) geeft hij gewoon minder bloemen haha (verleden jaar bijna kapot gevroren!)
Daartegenover staat dat een vriend een Wisteria heeft langs zijn huis, twee verdiepingen hoog en een stam dikker dan uw arm maar hij heeft er in 30-40 jaar nog nooit één bloem op gezien!
woensdag 18 december 2013 - 13:16
AnneDi

AnneDi

tja, hier in de buurt staat ook een wisteria die NOOIT gesnoeid wordt en elk jaar rijkelijk bloeit, dus heb je wel een punt.
'k zal wel zien, alvast bedankt voor de reacties
woensdag 18 december 2013 - 15:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon