menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fargesia scabridarode bamboe

Ga naar meest recente reactie

marcote

Marcote

Ik ben van plan Fargesia scabrida''Asian wonder''in mijn tuin te planten , wie heeft er ervaring met deze soort en weet of deze niet de neiging tot woekeren heeft????B.v.d Marcote
woensdag 13 november 2013 - 14:06
WielS

WielS

Hij woekert niet .
woensdag 13 november 2013 - 14:39
buitenman

Buitenman

Fargesia is een niet woekeerende bamboe soort. Daar zult u dus veel plezier van hebben. Zou snel u fargesia op google intypt, zult u dit zelf kunnen lezen op tal van websites.
Zelf heb diverse soorten bamboe in mijn tuin. De niet woekerende soort groeit wel, maar kruipt met zijn wortels door je hele tuin. Asl deze bamboesoort groter wordt is hij gemakkelijker te delen (in april).
De woekerende bamboe steek ik met een scherpe schop rond, zodat uitlopers worden gekortwiekt. Er ontsnapt er echter altijd wel 1 aan mijn aandacht, maar als deze uitlopers groeien, steek ik ze in april ook door en heb ik gratis nieuwe grote planten die het elders ook weer goed doen.
Heel veel plezier,
Met vriendelijke tuingroeten
Buitenman
woensdag 13 november 2013 - 21:20
marcote

Marcote

Vriendelijk bedankt voor de info!
woensdag 13 november 2013 - 22:22
eekhoorntje

Eekhoorntje

Hoi Marcote,
Je kan als vuistregel houden dat fargesia's niet woekeren en phyllostachus wel.
Ik heb de afgelopen 10 jaar wel 20 soorten van beiden uitgeprobeerd en het met eigen ogen ondervonden.
Ik weet niet hoe je de bamboe wil toepassen, maar ik vond zelf de asian wonder nogal rommelig toen ie groter werd. Overhangende takken en zeer wijd uitstaand.
Ik heb 'm daarom vervangen door de Fargesia murieliae 'Simba' en ben daar veel gelukkiger mee.
Bij mij staat ie een meter achter een terrasje als goed wintergroene afscheiding.
Groetjes, Caroline
dinsdag 19 november 2013 - 10:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon