menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraag

Ga naar meest recente reactie

berger8

Berger8

Mijn Broer woont in Schleswig -Holstein en woont vlak bij een Paardeboer,wat kan hij doen tegen de Vliegen op de veranda,wat kan hij doen.Ik weet iets van zakken ophangen maar wat bedoelen ze hierme???
zondag 18 augustus 2013 - 13:04
leerling

Leerling

Geen idee wat ze bedoelen met "zakken ophangen".

Het optimale vliegenparfum is blijkbaar een mengsel van kippenmest, rottend vlees, gist en brood gedrenkt in bier of azijn. Bier lokt overigens vooral vliegenmannen, want ook in geurvoorkeur verschillen de vliegenseksen.
(Zoek maar eens op "vliegen vangen met azijn")

Als je het bovenste derde van een plastic fles snijdt, in het onderste deel het vliegenparfum steekt (je kan experimenteren met verschillende mengsels) en dan het bovenste gedeelte van de fles er bovenop plaatst, heb je een goedkope vliegenval. Aan de rand kan je wat gaatjes prikken en er touw door knopen zodat je het kan ophangen - misschien best een klein eindje uit de buurt van de veranda.

Ze verkopen mooiere exemplaren in glas, maar het voordeel van deze is dat je hem niet leeg hoeft te maken. Als de vliegenvanger vol zit, kan je hem gewoon in de vuilnisbak gooien.
maandag 19 augustus 2013 - 00:49
Lino

Lino

Ik heb het niet zelf uitgeprobeerd, maar naar het schijnt zouden
wanneer je in een deuropening een doorzichtig plastiek zak met helder water ophangt, daar geen vliegen meer langskomen.

Er bestaan ook echte vliegenvangzakken. Maar ik dacht dat die een onaangename geur verspreiden en die dus niet te dicht bij het woonhuis kan plaatsen.

...maar allemaal van horen zeggen...
maandag 19 augustus 2013 - 08:43
Figo

Figo

Die "vliegenzakken" is dit:
http://www.edialux.be/nl/product/FLYEDIA/fly-trap-terrace-vliegenval-?id=128&utm_source=Garden%20Alert%20-%2010%20juli%202013%20-%206&utm_medium=email&utm_content=product_id%3D128&utm_campaign=Garden%2BAlert

En ze werken wel degelijk...
Maar ook die doorgesneden petflessen werken goed. Doe er een geutje bier in als lokmiddel...
maandag 19 augustus 2013 - 09:47
reneemettrie

Reneemettrie

Ik heb eens iets gelezen over grote doorschijnende plastiek zakken gevuld met water ophangen. De vliegen zouden zichzelf weerspiegeld zien, maar dan X aantal keer vergroot, en zich rot schrikken.
dinsdag 20 augustus 2013 - 14:19
Urdanka

Urdanka

Het helpt idd. Ik heb een aantal zakken opgehangen rond mijn partytent en daar blijf ik vliegvrij.
woensdag 21 augustus 2013 - 08:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon