menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lelie

Ga naar meest recente reactie

olikke

Olikke

Ik heb onlangs een aantal lelies gekocht. Kan ik deze nu in de grond stoppen en hoe, gewoon in de grond of in een pot en dan in de grond.
Hoe groot moet dan de pot zijn? Hoe best overwinteren. Wat met het leliehaantje.
Alvast bedankt voor uw advies.
zaterdag 13 oktober 2012 - 18:13
iecee

Iecee

gewoon in de grond op een zonnige plek
en als je een leliehaantje ziet dan vermoord je die gewoon
ze laten zich vallen en doen net of ze dood zijn, oprapen en platstampen
zaterdag 13 oktober 2012 - 19:37
Jietse

Jietse

lelies kun je best op een vorstvrije plaats overwinteren. Je haalt do bol op zijn geheel uit de grond, of je zet de pot met je bol erin op een vorstvrije koele plaats.

Je kan ze in potgrond planten, maar evengoed in gewone volle grond planten. De grote van je pot hangt af van de grote van je bol. Als je ze in de volle grond plant kun je best een 10-15 centimeter tussen de bollen laten.

Met het leliehaantje heb ik niet zo veel ervaring... Op de meest fora lees ik dat je, als je oranje draden ziet hangen aan de onderkant van je bladeren je die draden volledig moet verwijderen en de plant behandelen met een isecticide.

mvg
maandag 15 oktober 2012 - 09:50
Bombycilla

Bombycilla

we hebben weer een gifspuiter in ons midden
je kunt die kevertjes toch gewoon wegvangen,dat gif doodt alle insecten ook de nuttige.
dinsdag 16 oktober 2012 - 00:16
Jietse

Jietse

hha

ik gebruik enkel gif als het dringend nodig is , dus bedreigend voor de plant (zoals het leliehaantje) verder spuit ik geen gif

het is een discussie die ik al vele malen heb gevoerd over het al dan niet spuitn van gif en ik denk dat ieder daar zijn mening over heeft

mvg
dinsdag 16 oktober 2012 - 22:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon