menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fantin Latour

Ga naar meest recente reactie

marietta

Marietta

Hallo,

ik heb sedert een 8 tal jaar een Fantin Latour staan en heb deze al is grondig gesnoeid.Hij is nu bijna uit gebloeid,en is tamelijk hoog uitgegroeid.Van daar mijn vraag wie heeft deze roos ook staan en hoe verzorg jij die.Jaarlijks snoeien of wat????
Alvast bedankt voor het reageren.

dinsdag 3 juli 2012 - 20:53
marietta

Marietta


Is er niemand die me tips kan geven?????Ik zal de enige toch niet zijn die deze roos in de tuin heeft staan.


maandag 16 juli 2012 - 08:17
minouke

Minouke

Ik heb ze niet staan in de tuin maar wel andere centifolias.
Gewoon na de bloei voor augustus, een derde terugsnoeien.
maandag 16 juli 2012 - 08:29
marietta

Marietta



Alvast bedankt voor het reageren.En de takken die onderaan kaal zijn en bovenaan wel mooi in het blad staan,moet ik die ook maar voor een derde insnoeien????Ga ik op den duur dan geen kale struiken krijgen onderaan???



maandag 16 juli 2012 - 08:56
minouke

Minouke

Onderaan kaal komt veel voor bij rozen, kan je wat verbergen met bv een Geranium voor te zetten.
Ook Nepeta, Calamintha, Phuopsis stylosa enz kunnen.
Met de tijd kunnen takken die te hoog kaal zijn eens wat dieper ingesnoeid worden.
maandag 16 juli 2012 - 17:11
marietta

Marietta


Ok bedankt en ja ik heb er een Arabis als bodem bedekker staan en die groeit zelfs over de entplek van de roos en dat vrees ik is niet zo gezond voor de plant
maandag 16 juli 2012 - 21:17
minouke

Minouke

De entplek moet je in vervolg veel dieper planten, zeker 5cm en in koude gebieden zelfs 15cm.
Dus die arabis mag daar wel over groeien.

dinsdag 17 juli 2012 - 17:49
marietta

Marietta



ok bedankt dan laat ik die rustig staan

dinsdag 17 juli 2012 - 19:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon