menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gelig gazon... hoe groen te krijgen

Ga naar meest recente reactie

Jankees

Jankees

Hallo,

Ik heb een gazon van zo'n 25m2, gelegen op het Zuid_westen en geen stukken die continue in de schaduw liggen. Probleem is dat sommige stukken aardig gelig zijn en blijven (verspreid door het gazon). Wat ik ook probeer ik krijg het niet groen.

Halverwege april heb ik geverticuteerd, bijgezaaid en kalk gestrooid. Een aantal weken later heb ik bemest. Indien nodig gesproeid en ik maai om ongeveer 5 dagen. Vorige week nog wat extra kalk gestrooid omdat uit een test bleek dat de PH waarde laag was (ongeveer 5.5).

Gazon blijft echter veel gele plekken hebben, en lijkt snel uitgedroogd. Iemand enig idee wat ik gezien mijn situatie kan doen om een mooier groen gazon te krijgen?? Meer mest, meer kalk??

Bedankt!
dinsdag 26 juni 2012 - 09:05
minouke

Minouke

-misschien dat je te kort maait.
-misschien zit je op zandgrond, dan kan gezeefde compost helpen

compost: we hebben de composthoop verhuisd en de plek waar hij stond is vergeleken met de rest van het gazon donkergroen geworden.
Dus moet dat wel een goed middel zijn voor het gras groen te krijgen.
dinsdag 26 juni 2012 - 11:25
Jankees

Jankees

Mss maar eens compost proberen dan. Kan ik dat kant-en-klaar kopoen? Zo ja, waar?
dinsdag 26 juni 2012 - 11:56
minouke

Minouke

Dat vind je wel kant en klaar.
Ik zou zeggen hier om de hoek waar ik woon maar zal te ver zijn voor jou
Moet eens rond vragen bij jou, waar ze aarde verkopen in grote hoeveelheden want in zakjes zal wel duur uit komen ... denk ik toch.

Hier in Belgie en misschien bestaat het ook in Nederland bij Vlaco kunt ge de adressen krijgen.
http://www.vlaco.be/vlaco-vzw/faq
dinsdag 26 juni 2012 - 12:07
Roeli

Roeli

Bij ons, in Friesland, kan je dat zo bij de gemeente halen.
dinsdag 26 juni 2012 - 17:35
iecee

Iecee

stikstof geven
dinsdag 26 juni 2012 - 23:13
Stefan70

Stefan70

Gedroogde koemest is ook een goede bodemverbeteraar .
woensdag 27 juni 2012 - 00:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon