menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gratis tuiniervakantie in Frankrijk 22 - 26 mei 2011

Ga naar meest recente reactie

equiboost

Equiboost

Beste natuur-, bloemen- en plantenliefhebbers,


Kan u zich enkele dagen vrij maken tussen 22 en 26 mei ?
Hebt u zin om enkele dagen vakantie in Frankrijk te combineren met tuinieren ?

Dan is onderstaande misschien iets voor u.

Momenteel is in de Allier (centrum van Frankrijk) het paardencoaching center Chez Oro in volle opbouw. Chez Oro ligt midden in een weelderig groen heuvellandschap waar bossen, weides en riviertjes elkaar aanvullen.

Chez Oro heeft ook een grote tuin, waar de vorige eigenaars een groententuin, bloementuin, kruidentuin en boomgaard achter lieten. Onze specialiteit is paarden, helaas hebben we geen groene vingers ... We kunnen, nu alles overvloedig begint te bloeien en groeien, alle hulp gebruiken om er terug iets moois van te maken. Tijd en vakkennis ontbreekt om dit zelf te doen.

Vandaar dit ruilidee : Chez Oro biedt een gratis verblijf aan van 22 tot 26 mei voor 15 personen, die in ruil een handje willen toesteken om de tuin terug op orde te stellen. Tegelijk kan u van dit verblijf gebruik maken om de prachtige streek hier te verkennen.


Mocht dit idee u aanspreken, stuur dan een mailtje naar [email protected].


Misschien tot binnenkort ?


Vele groetjes,
anke

zaterdag 7 mei 2011 - 18:37
rialle

Rialle

Hoi Anke, welkom op dit zeer leerzame forum. Als jullie nog niet veel van tuinieren weten en toch zo'n grote tuin hebben zullen we jullie wel veeeeeel kunnen leren hier.

Ik vind je aanbod erg leuk, en als ik geen kinderen had en de tijd aan mijzelf kwam ik jullie zeker helpen. Ik vind het een heel leuk initiatief maar helaas pindakaas......

Groetjes Rialle
zondag 8 mei 2011 - 09:48
Gehenna

Gehenna

Ja dat is echt jammer
Ik bel al jaloers op zij die wel kunnen.
zondag 8 mei 2011 - 11:31
equiboost

Equiboost

Dank je wel beiden voor de fijne reactie.

Veel te leren kan je wel stellen ... het is echt helemaal van nul te beginnen !

Hopelijk zijn er enkele kenners die een basis kunnen aanleren.
zondag 8 mei 2011 - 13:44
espaki

Espaki

bied je dit ook in de zomervakantie aan?

Hoe groot is het stuk wat tuin moet worden en heb je iets van een tuinfrees o.i.d., of ben je er van tevoren al met de ploeg doorheen geweest zodat er direct begonnen kan worden? Hebben jullie al een idee wat je ermee wilt? Of is het alleen de bedoeling de bestaande planten in normale verhouding terug te brengen en het onkruid te verwijderen?

Ik ben ook vanaf 0 begonnen, met 1.000m2 en ben nu bijna klaar, ben geen hovenier maar kan er wel wat van maken.
zondag 8 mei 2011 - 16:35
rialle

Rialle

Ja in de zomerbakantie zou ik ook wel iets kunnen regelen. Het lijkt me hartstikke leuk!

Groetjes Rialle
zondag 8 mei 2011 - 17:20
equiboost

Equiboost

hoi hoi,


het is zo dat de bloemen, planten, struiken werkelijk overal verspreid staan: enerzijds is er een tuin van ongeveer 1.500 m², de boomgaard telt zo'n 1.000 m² schat ik, maar langs de diverse gebouwen heen staan ook tientallen bloemen en planten, voor het gedeelte moestuin is het idd zo goed als vanaf nul herbeginnen, er is een aangelegde kruidentuin waarbij ikzelf niet het onderscheid kan maken tussen kruid en onkruid door totaal gebrek aan kennis, dan zijn er her en der in het gras perkjes, en tal van bloemen en planten aan de straatzijde. Het onkruid is momenteel nog beperkt, nu het een droge periode is.

Bij de vorige eigenaars werkte de echtgenote niet, en heeft zij met veel zorg en liefde haar tuin ingericht. Er staat dus echt heel wat, tot begin dit jaar was het ook allemaal piekfijn onderhouden. Het is dus niet zo dat alles 1 grote overwoekering is van netels, onkruid, enz.. Het zou fijn zijn mocht dit terug in mooie staat geraken, als er mensen zijn met creatieve ideeën, zijn deze natuurlijk welkom, voor zover het haalbaar qua tijd / eenvoudig is qua onderhoud voor een beginner.

Hopelijk schept dit een beter beeld ?


Vele groetjes,
anke


PS: om op privé bericht te antwoorden, dat ook voor anderen interessant om weten kan zijn: als geïnteresseerden 2 uurtjes per dag willen vrijmaken voor de tuin, ben ik al heel blij. Bedoeling is after all een leuke ervaring voor iedereen.
zondag 8 mei 2011 - 22:04
Botanist

Botanist

Het spreekt me wel aan. Graag wat meer details per PM.
maandag 9 mei 2011 - 00:34
equiboost

Equiboost

Dank je wel TuinFairy. Alle ideetjes zijn welgekomen. Slaap zacht !
maandag 9 mei 2011 - 01:36
equiboost

Equiboost

hé fijn, dank je wel TuinFairy !

ivm data deze zomer, is het zo dat er een organisatie komt met gehandicapte kinderen, dan kan ik geen logement aanbieden, tenzij de laatste week van augustus, maar dan volg ik een opleiding en ben ik er niet om mee te helpen.

maandag 9 mei 2011 - 12:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon