menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ongewenste bollen en knollen

Ga naar meest recente reactie

corrine

Corrine

In onze tuin waren veel bollen te vinden, de tuin is omgeploegt, ik heb zoveel mogelijk bollen en knollen eruit gehaald, er is in totaal 50 kuub grond opgegaan en nu komen er tot mijn groter ergenis toch nog hier en daar bollen en knollen op!!! Hoe krijg ik die krengen weg? Moet ik alles uitspitten?
Hier en daar komen ze tussen de varens en bamboe op, niet zo fijn.
Leuk spul voor in een andersmans tuin maar niet in die van ons. Het zijn van die gele bloempjes met een kraag (volgens mij zijn dat knollen, die zich door je tuin verspreiden) en ik heb een blauw soort hyacint achtige bloempje ertussen staan.
donderdag 17 februari 2011 - 15:23
moetje1951

Moetje1951

gele bloempjes met een kraag? Speenkruid???
donderdag 17 februari 2011 - 15:54
corrine

Corrine

zou zomaar kunnen, ik heb er echt geen verstand van en ik kan ook even geen foto plaatsen heb ze gisteren van nijd omgespit
donderdag 17 februari 2011 - 15:56
moetje1951

Moetje1951

Lijkt een beetje op boterbloem maar dan met spitse kelkblaadjes en ronde groene blaadjes Als het speenkruid is ben je er voor jaren zoet mee. Ik heb ze ook en raak ze maar niet kwijt. Ze woekeren enorm.
donderdag 17 februari 2011 - 15:59
corrine

Corrine

Ja dat is um!!! Oh fantastisch om te weten dat die krengen niet zomaar weg te krijgen zijn. Dus ik moet bolletje voor bolletje of knolletje voor knolletje uitspitten. Ze vermeerderen zich en als je er niets aan doet zit je hele tuin vol???
JOTTEM
donderdag 17 februari 2011 - 16:07
printemps

Printemps

Winterakoniet lijkt er ook op

mg
donderdag 17 februari 2011 - 16:52
moetje1951

Moetje1951