menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mooie combinatie met sierui

Ga naar meest recente reactie

mar_cas

Mar_cas

Hi allemaal,

is iedereen druk bezig met de voorjaarsbollen uit de grond kijken? ik wel namelijk!

Mijn vraag gaat echter over een zomerbol, ik heb vorig najaar wat sieruien geplant. Nou lees ik her en der dat hoewel de bloemen er fantastisch uit zien, dit niet echt geldt voor het loof. Er wordt dus ook aangeraden om er een lager blijvend plantje tussen te zetten. Nou vroeg ik me af of iemand hier een mooie combinatie weet. De sieruien worden als het goed is ongeveer 60cm hoog en staan op een (in de zomer) zonnige plek. Ik zou het liefst een vast plantje erbij zetten en bij voorkeur wit bloeiend, al wil ik hier wel vanaf wijken als ik een mooie combi in een andere kleur zie.

Alvast bedankt!

Marieke
zondag 6 februari 2011 - 15:01
annis

Annis

Marieke welke kleur heeft de Allium (sierui).

groetjes Annis
zondag 6 februari 2011 - 19:26
mar_cas

Mar_cas

Hoi Annis,

ik geloof dat ik de Allium Purple sensation heb geplant (ben de verpakking kwijtgeraakt ), dus als het goed is moet hij er ongeveer uitzien als deze foto:

Bloemen & Planten

zondag 6 februari 2011 - 20:42
marero

Marero

hallo, wat daar goed bij zou passen naar mijn mening is iets met een volledig andere bloeivorm zoals iets margrietachtig, dat geeft platte bloemen, contrasteert mooi en is een volle plant die de lelijk geworden bladeren van de alliums verstopt, kweet alleen niet juist of die bloeitijden op elkaar afgestemd zijn, want het is de bedoeling dat ze pas in volle bloei komen als de bladeren van de alliums verdwijnen hé
grtz marero
zondag 6 februari 2011 - 23:34
mar_cas

Mar_cas

Margrietjes! Das een goed idee, ik denk dat dat wel een leuk gezicht is. Kan ik waarschijnlijk het best de eenjarige soort neerzetten, die bloeit de hele zomer.
maandag 7 februari 2011 - 00:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon