menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Blauwe druifjes

Ga naar meest recente reactie

CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Hallo iedereen,

Mijn moeder is verzot op blauwe druifje Daarom koopt ze er haar elk jaar nieuwe. Maar ik vraag me af hoe ik de zaadjes er uti kan halen en wanener ik dit best doe

Alvast bedankt

gr
Cedric
zaterdag 11 december 2010 - 14:47
printemps

Printemps

Waar plant ze die dan ?
Normaal gezien als je ze in de tuin plant komen er ieder jaar veeeeel bolletjes bij

mvg
zaterdag 11 december 2010 - 15:19
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Weet ik ook niet.
Maar ze houd er zo van en ik wil ze zelf wel eens zaaien

gr
zaterdag 11 december 2010 - 15:33
lentemode

Lentemode

Wat een mooie poes !
Nieuwsgierig geworden,

Polleke

[afbeelding verwijderd niet-https]

En wat die blauwe druifjes betreft: als mijn baasje de zaadstengels in het late voorjaar vergeet te verwijderen, schieten er overal van die grassprietjes op !
Dan foetert ze wel want te veel is te veel...
zaterdag 11 december 2010 - 16:17
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

jij hebt ook een mooie kat zeg! Ja eindelijk ben ik aan de foto op mijn moeder haar pc geraakt.

ja die bolletjes schieten door maar hoe kan je er zaad van winnen? Is dat gewoon die bolletjes eraf doen en open snijfen en laten drogen?

gr
zaterdag 11 december 2010 - 16:31
FransNL

FransNL

Het heeft niet veel zin om zaad van blauwe druifjes te winnen Cedric. Je kunt ze op die manier wel vermeerderen maar dat duurt allemaal veel te lang . Uit zaad afkomstige plantjes zullen het eerste jaar nog niet bloeien.

Blauwe druifjes moet je gewoon op hun plekje laten staan. Ondergronds vermeerderen ze zich ook maar dan als bolletjes. Om goede bolletjes te krijgen moet je de bloemstengels van uitgebloeide blauwe druifjes verwijderen en niet tot zaadvorming over laten gaan. Als het loof afgestorven is kun je de bolletjes uit de grond halen en omdat ze zich vermeerderd hebben kun je ze dan wat ruimer opnieuw planten. Daar ben je nu te laat voor want als je nog goede blauwe druifjes in de grond hebt zitten dan moeten de plantjes nu alweer te zien zijn. Ze beginnen namelijk al ruim voor de winter opnieuw te groeien , pauzeren in de winter , en gaan dan in het voorjaar verder om al vroeg te bloeien.
zaterdag 11 december 2010 - 18:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon