menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Planten en kunstlicht...

Ga naar meest recente reactie

mx7733

Mx7733

Hoi allemaal,

Nu de tuin in bloei staat en het weer super is, hier in Den Haag +/-23c, wil ik eigenlijk meer groen thuis. Nu is het zo dat ik een aantal ruimten heb zonder al te veel (natuurlijk) licht.

Heeft een van jullie ervaring met kunstlicht? Ik wil graag meer groene en/of bloeiende planten in bv mijn badkamer, maar daar heb ik niet genoeg licht


Heeft iemand raad en/of verwijzingen...

Mvg
-Mx
maandag 28 juni 2010 - 17:02
mx7733

Mx7733

Lol, had nog niet naar boeken gezocht

Maar mijn ervaring is wel dat, anno 2010, boeken snel achterhaald zijn
Persoonlijke ervaringen zeggen vaak meer!

Maar ga snel naar de bieb

-Mx
ps: ervaringen nog steeds welkom
maandag 28 juni 2010 - 22:59
condor86

Condor86

mijn oma had altijd varens in de badkamer staan, deden het altijd heel goed.

Gr. Evelyn
donderdag 1 juli 2010 - 22:22
moetje1951

Moetje1951

Ik heb Phaleanopsis staan in de badkamer, die doen het heel goed in die warme vochtige lucht. Er is maar een venster en dan is het nog mat glas ook en toch hebben ze blijkbaar niet meer licht nodig?
Groetjes
Moetje
vrijdag 2 juli 2010 - 16:10
mx7733

Mx7733

Dank jullie allemaal voor antwoorden!

Momenteel is het onderzoek in volle gang. Boeken zijn er niet al te veel, voornamelijk omdat lampen worden gebruikt in het kweken van wiet.... Tegengestelde belangen volgens de Bieb

Maar goed, op de diverse fora van Cannabisatieva Holandica, oftewel Nederwiet, kwekers staan indicaties voor groei en bloei.

Mijn badkamer ligt in het 'midden' van mijn woning en krijgt erg weinig licht, laat staan zon... Nu wil ik eens een aantal metingen gaan doen, nu en in de overige jaargetijden, om te kijken hoeveel ik moet bijlichten. Zo doende kan iets van varens een fatsoenlijk schaduw bestaan gunnen en van ze te genieten als ik, of anderen, mijn badkamer gebruiken. Dus het liefst geen kunstmatige hoogte zon, maar sfeer verlichting waar we beide wat aan hebben, de plant en ik...

Ik hou jullie op de hoogte, maar info over gebruikte soorten planten, licht en/of andere ervaringen zijn altijd welkom!

Thanks for reading! To be continued....



-Mx
zondag 4 juli 2010 - 14:19
renate67

Renate67

Spathiphyllum of Lepelplant heeft het bij ons paar jaar goed gedaan.
(kreeg ook zeer onregelmatig water, is nu aan vervanging toe). Bij ons op werkplek in ruimte zonder raam met alleen 2 bovenlichten boven deur naar aangrenzende kamer met wel klein raam (waar lamellen altijd halfdicht zijn).
In de betreffende ruimte binnen kantoortijden ma-vr 8-18uur TL-lampen aan.
Eerder ook parapluplant en varens in badkamer met weinig licht gehad.
Soms worden varens bij weinig licht wat bleek van kleur, dan paar weken meer licht en de groene kleur komt weer terug.
zondag 4 juli 2010 - 18:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon