menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Te strenge winter voor de stokrozen

Ga naar meest recente reactie

livarno

Livarno

Had vorig jaar in de herfst stokrozen in potten gekweekt. Wilde ze in de winter binnen zetten, maar ik kreeg het advies om dat niet te doen. Schijnt dat stokrozen juist een koudeperiode nodig hebben om het jaar erop te kunnen bloeien.

Maar jammer genoeg heb ik ze op 1 na allemaal weg kunnen gooien. Er zat of niks meer in de pot of iets waar geen leven meer in zat. Denk dat ze te nat zijn geweest door het vele sneeuw.

Erg jammer .... had zo graag bloei gezien dit jaar. Ben nu wel weer opnieuw aan het zaaien maar bloeien zal dit jaar wel niet worden.

Groetjes
Anja
maandag 5 april 2010 - 20:08
deHaan

DeHaan

Stokrozen zijn toch winterhard.
maandag 5 april 2010 - 22:19
Mandy

Mandy

Je zou toch denken dat de sneeuw de stokrozen zou beschermen tegen de erge kou.......
dinsdag 6 april 2010 - 00:11
Tine

Tine

ik denk dat je minder problemen zou hebben gehad als je ze in de volle grond had gezet. Vele planten in kleinere potten hebben deze strenge vorst buiten niet overleefd.

Tine
dinsdag 6 april 2010 - 00:17
livarno

Livarno

Batdah,
denk idd dat het de natte voeten zijn geweest waar ze niet tegen konden.

Tine,
Had er ook een aantal in de volle grond gezet. Daarvan heeft 1 het overleefd. Daar stonden ze trouwens niet erg nat of zo.... geen plasvorming...en zandgrond. Desondanks... helaas... stuk of 6 niet meer teruggekomen.

Groetjes
Anja
dinsdag 6 april 2010 - 10:15
Tine

Tine

Jammer Anja, ik had ze wel in de volle grond staan en er is gelukkig maar eentje niet teruggekomen , de andere 9 komen nu goed door. Ik denk dat de mijne goed beschut hebben gestaan. Ik ben wel andere planten die in kleine potten stonden, kwijt geraakt terwijl dezelfde soorten in grote, ruime potten , het wel hebben overleefd. Soms toch een kwestie van geluk hebben , denk ik.

Tine
dinsdag 6 april 2010 - 10:26
Mandy

Mandy

Tussen de tegels........ wat een luxe.......

alle zorg wordt niet altijd beloond



.
woensdag 7 april 2010 - 20:08
Mandy

Mandy

Bij mijn zuidmuren is geen volle grond, helaas..... het is betegeld, dus staan er veel potten....
woensdag 7 april 2010 - 22:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon