menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Laurierkers

guppie

Guppie

Ik heb in mijn tuin een haag met laurierkers, nu zit ik met het probleem dat de jonge bladeren afsterven nadat er eerst een witte soort schimmel op de achterkant van de jonge bladeren komt waarna die gaan opkrullen en uiteindelijk afsterven. kan iemand mij een tip geven over de bestrijding van deze ziekte en welk middel ik daarvoor best gebruik?
zondag 8 oktober 2006 - 11:39
ines

Tekst aangepast

Ines

Guppie welkom op het forum!

Omdat laurier rap bladvlooien kan hebben dacht ik in eerste instantie aan deze oorzaak maar omdat
U niet schreef dat de bladeren ook kleverig door honingdauw waren of zwart door roetdauw dacht ik
dan aan de echte "krulziekte"
Bestrijding is het verwijderen van de aangetaste bladeren voor ze wit worden en de planten
enigzinds te beschermen zodat er geen sporen kunnen op terecht komen.
Dit was een middel uit mijn boek maar ik geloof niet in beschermen alleen verwijderen van het
blad bij de krulziekte lijkt mij het beste...
Grtjs,ines
Vergeten vermelden dat na de bladval erna terug gezonde bladeren worden gevormd.
Bron:atrium van het tuinieren bz 555,
zondag 8 oktober 2006 - 23:52
guppie

Guppie

Beste Ines,
Bedankt voor de goede tip ik zal het volgend voorjaar proberen en hoop dan eindelijk van deze vervelende ziekte verlost te zijn, ik had nu in het najaar reeds alle ongezonde bladeren zoveel mogelijk weggeknipt.
maandag 9 oktober 2006 - 20:02
ines

Ines

Geen dank! met plezier.....
maandag 9 oktober 2006 - 20:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon