menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ik heb nu wat gevonden....

Ga naar meest recente reactie

Tuingek

Tuingek

Hallo Allemaal,

Ik zat me te vervelen en ben aan het websurfen gegaan.
Speciaal op zoek naar info over Datura's en het kruisen daar van.
(je komt dan Mario overal tegen, met advies over Brugmansia's , wat ook heel leuk is natuurlijk )
En ik kwam een site tegen die heelemaaaal niet goed is voor mij...

http://www.plantencentrumexotica.com

Ik heb al tegen mijn man gezegd dat we "binnenkort een weekendje België" kunnen doen met de camper. (daar gaan heeeel veel planten in )
Ik vroeg aan hem of hij wist waar 't Herenhout ligt. "België" zei hij meteen. Dus was mijn antwoord dat we daar best eens heen konden.
150 soorten Brugmansia's hebben ze daar. Dat gaat dus geld kosten...

Mijn man vond het wel even nodig om te zeggen dat ik eerst maar eens moest afwachten welke Brugmansia's ik uit het zaad kreeg en welke de van de buren gekregen plant is en of ik ze deze winter wèl kan laten over leven en of er hier in de buurt ook van die planten te verkrijgen zijn.

Ritje België zit er tot volgend jaar niet in vrees ik...
Maar dat het er een keer van komen gaat is wel duidelijk denk ik?
Tja, ik heb last van het kelkplantenvirus, maar dat hadden jullie al door.
En pas maar op want het is nog besmettelijk ook....
zondag 2 augustus 2009 - 17:08
Tuingek

Tuingek

Even een Update.
Na een gesprek van 5 minuten met mijn man, heeft hij de handdoek in de ring gegooid.
Als ik op zoek wilde naar Brugmansia's dan kon ik beter de urls in mij favo's zetten onder de titel Vakantieplannen. Maar het zou dan wel volgend jaar worden.
Met andere woorden...we gaan op Brugmansia jacht.

Mario heeft misschien nog meer adressen van kwekers in België en Duitsland?

En als er lezers zijn die adressen hebben van kwekers van andere "bellen"planten (geen fucsia's) dan zou ik zeggen....komt er maar mee

Het regent hier alweer de hele dag. Gisteren was het heerlijk weer, maar nu.... en ze gaven met het weerbericht mooi weer op...

Groetjes Marianne
zondag 2 augustus 2009 - 17:19
dendrodan

Dendrodan

Hoi, ik ken exotica goed. Guido de eigenaar ken ik vooral van vroeger omdat ik vroeger enkele passiflora's bij hem had gekocht. Ik weet dat hij ook brugmansia's heeft en ook chinese rozen. XWaarvan enkele heel grote bloemen geven. Het is best de moeite waard om er langs te gaan, juist er naast ligt het plantencenterum peeters vervoort, dus 2 in 1 klap.
Het is nu toch al meer dan een jaar geleden, in september gaan we er eens terug langst, dan kunnen we rustig rondkijken zonder de kindjes.
zondag 2 augustus 2009 - 21:48
Lysianthus

Lysianthus

Hallo Marianne, hier ben ik weer
http://www.plantencentrumexotica.com/ begin ik ook heel goed te kennen dankzij Martje van "De tuinen in Demen" ik ben er ondertussen al verschillende keren geweest en natuurlijk ook bij Peeters/Vervoort ernaast dat ik dan weer ken, dankzij Matabish van de Greenquizz.

Als je naar Belgie komt, kan je best eerst je keuze op de site maken en dan naar Guido mailen om te vragen dat die bepaalde soorten er zijn................ dan zet hij ze weg voor jou en kom je niet voor verrassingen te staan.
Want toen ik er enkele weken geleden was, stonden er zeker géén 150 soorten.


Mario gaat je zeker "http://www.kwekerijgommer.com/" aanraden ook helemaal niet slecht en heel correct, ze versturen per post ook, ik heb er verleden jaar een scheut van30cm gekocht , die datzelfde jaar is uitgegroeid tot een boom.
http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=7&sid=18&tid=20684&hl=dalens_pink_amour
spijtig heeft hij de winter niet overleefd.
Groetjes
Lysianthus

ps: voor ik het vergeet Marianne, koop een paar aandelen van de watermaatschappij want als je veel Brugmansia's wil houden, zal je dat zeker kunnen gebruiken
maandag 3 augustus 2009 - 10:03
lentemode

Lentemode

En nog wat raad, Marianne,

Regel een oppas als je 's zomers met vakantie wil !
Dan moeten die planten zowat aan het infuus...

@ Lysianthus,

We zijn bijna weg, hé !!!
Exotisch lijstje klaar ?

Groetjes,
Mia
maandag 3 augustus 2009 - 12:41
Tuingek

Tuingek

hahaha mooi is dit

Mario heeft me inderdaad kwekerij gommer aangeraden.
Mijn man heeft me beloofd dat we een soort van watergeef systeem van Gardena gaan kopen zodat de planten dan 2 keer per dag water krijgen en ik niet hoef te vertrouwen op het water geven van de buren. Dat is al eens mis gegaan namelijk.

Wij hebben een waterpomp achter het huis. Dus water geven in de zomer gaat makkelijk. Alleen dan als we weg zijn, moet het watergeef systeem aan de kraan.


Dank je voor de tip om eerst te mailen met de vraag of de planten die ik wil hebben er nog zijn. Dan komen we inderdaad niet voor teleurstellingen te staan.


Bloemen & Planten

maandag 3 augustus 2009 - 13:07
Tuingek

Tuingek

Oh ja.

Voor degene die er niet tegen kunnen... even niet naar de kabouter kijken.
Wij hebben (duitse) vrienden die het leuk vinden om dit soort cadeautjes te geven met verjaardagen enzo.
En dit is er dus 1 van...
maandag 3 augustus 2009 - 13:09
Lysianthus

Lysianthus

@ Marianne,

Nu begin ik al wat meer hoogte te krijgen van je nickname "zo gek als een achterdeur" zeggen ze hier in België maar hij kan alvast meehelpen je Brugmansias te bewateren of je potloden te slijpen
Groetjes
Lysianthus
maandag 3 augustus 2009 - 13:26
lentemode

Lentemode

Hellleeeeeeeeeeeep !

Waar is mijn puntenslijper ???

[afbeelding verwijderd niet-https]

Mia
maandag 3 augustus 2009 - 13:28
Lysianthus

Lysianthus

Hey Mia, heb je de mail van Matabish niet gehad?
maandag 3 augustus 2009 - 13:29
Tuingek

Tuingek

mjahh die naam slaat wel op mij. inderdaad zo gek als een deur. en niets gek vinden enzo.
Ik wilde de naam veranderen in iets moois maar weet niet hoe dat moet, dus laat ik het maar zo

Groetjes Marianna
maandag 3 augustus 2009 - 13:57
Tuingek

Tuingek

uhmmm Marianne dus pffhh
maandag 3 augustus 2009 - 13:57
Tuingek

Tuingek

Speciaal voor Lysianthus en Lentemode nog maar 1 dan..
Deze is niet zo groot hoor. cm of 15 maar.

De voorkant

Bloemen & Planten

maandag 3 augustus 2009 - 14:16
Tuingek

Tuingek

en de achterkant.

Jullie zullen begrijpen dat hij in de tuin staat met een spiegel achter de kont...

Bloemen & Planten

maandag 3 augustus 2009 - 14:17
Lysianthus

Lysianthus

Nu begrijp ik het helemaal
maandag 3 augustus 2009 - 15:03
lentemode

Lentemode

Als ik een mol was ...
maandag 3 augustus 2009 - 15:44
Tuingek

Tuingek

Nog ff uitleg over de waterpomp. (want daar ging het over en jullie worden afgeleid door die kabouters )

Wij hebben een groot waterreservoir onder het huis. (klein boerderijtje gebouwd in 1904) een soort van betonnen tank.
Daar komt alle regenwater in dat vanaf het dak komt en daar hebben we dus de pomp op gezet en daar halen we in de zomer elke dag het water uit voor de tuin enzo.
Dat water is heel helder en fris en stinkt niet (kan geen licht bij enzo) en ijskoud.
Wij vullen de gieters s'avonds na het planten gieten zodat ze de hele dag op kunnen warmen. Ideaal voor tuin en kassen.

Vroeger schijnt met dat water gebruikt te hebben voor de was en zichzelf te wassen en voor koffie en thee.
Zelf moet ik daar even niet aan denken, maar oke.

Groetjes Marianne
woensdag 5 augustus 2009 - 18:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon