menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Is jouw lavendel ook al uitgebloeid

Ga naar meest recente reactie

Nimue007

Nimue007

hallo,
hier hebben wij de lavendelsoort dwarf blue staan en deze lijkt al uitgebloeid te zijn. Welke soort hebben jullie staan en hoe staat die er bij?
Foto's ook altijd welkom natuurlijk!
woensdag 8 juli 2009 - 21:46
marero

Marero

Hoi,
Ik heb ook verschillende lavendel staan en de angustifolia die vorig jaar tot eind september bloeide is al uitgebloeid.
Ik snap er niks van
groetjes
woensdag 8 juli 2009 - 23:24
Nimue007

Nimue007

hey,
bedankt voor je reactie, ik heb vandaag een dagje vrij en was al aan het twijfelen om de lavendel door een andere soort te vervangen, zal ik dus maar niet doen
Zouden we te weinig voeding gegeven hebben? Of is het te droog geweest? Toch wel raar hé..
groetjes!
donderdag 9 juli 2009 - 08:23
ingec

Ingec

als je ze nu afknipt bloeien ze nog een keer
istoch ook leuk
donderdag 9 juli 2009 - 10:58
marero

Marero

zijt ge daar zeker van? afknippen vind ik altijd nogal drastisch hé maar als het helpt ga ik het ook proberen want verleden jaar was het echt maandenlang een bloemenpracht en nu waren ze nog maar net in bloei en t'was alweer afgelopen terwijl de andere soorten mooi voort bloeien
groetjes
donderdag 9 juli 2009 - 12:24
Nimue007

Nimue007

aha! een tweede bloei voor lavendel?

ik zal het eens proberen, bedankt hoor!
vrijdag 10 juli 2009 - 10:34
ingec

Ingec

van snoeien wordt lavendel alleen maar mooier
dan blijf je mooie bolletjes houden zo kort als je durft
ing
vrijdag 10 juli 2009 - 13:49
Mitridi

Mitridi

Ik heb ook de angustifolia 'Dwarf Blue' staan en hij is inderdaad bijna uitgebloeid. Ik dacht ook dat hij enkele weken vroeger begon te bloeien dan ik gedacht had.

Ik ga da bloemen nog even laten staan tot de stengels beginnen drogen. Dan knip ik enkel de stengels eruit. In februari - maart snoei ik de hele plant kort en op die manier blijft je lavendel compact. =)
zaterdag 11 juli 2009 - 11:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon