menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sechuan-button

Ga naar meest recente reactie

rialle

Rialle

Ik heb iets speciaals gekregen waar ik nog nooit van gehoord heb, de Sechuan-button
[afbeelding verwijderd niet-https]

Het zijn bloemknopjes die oorspronkelijk uit Afrika en Zuid-Amerika komen, onstaan in de tijd dat die continenten nog aan elkaar zaten! Ze worden daar oa gebruikt om parasieten uit het lijf te drijven en om het tandvlees in goede conditie te houden.
Deze zijn dus bedoelt om te eten, en het zou een ware smaaksensatie zijn en een echte belevenis!

Ik heb op google filmpjes van mensen gevonden die deze buttons proberen en heb me rot gelachen! Jammer genoeg kan ik geen link maken!

Ik heb 2 van deze buttons maar durf niet goed te proberen...........

Wie heeft ervaring met de Sechuan-button?

Groetjes Rialle
donderdag 28 mei 2009 - 09:10
cetinel

Cetinel

ken het niet(ga dus seffens op googelen,)maar als ik dan zoiets in bezit kreeg waren ze in no time geprobeerd hoor,ben veel te nieuwschierig

http://www.degezondeapotheker.nl/vensterpags/vesechuanbuttons.html
donderdag 28 mei 2009 - 12:20
chatoela

Chatoela

Rialle,


Wil je aub een filmpje maken van jezelf terwijl je dit eet??please

"De smaak wordt gekenmerkt als een 'elektrische' ervaring. Het begint met een champagneachtig gevoel op het puntje van de tong. Vervolgens een tintelend en verdovend gevoel op de gehele tong en binnenkant van de wangen met een stortvloed aan speeksel. Kortom een ervaring om nooit te vergeten."

groeten,
karin

donderdag 28 mei 2009 - 12:25
cetinel

Cetinel

veel gekwijl dus
donderdag 28 mei 2009 - 12:29
minouke

Minouke

Rialle kan soms high doen vandaar misschien
donderdag 28 mei 2009 - 13:45
rialle

Rialle

Hoe bedoel je Chantal? Of word men van die buttons high?

Ja Cetinel, dat is de site die ik bedoel! Ik vind dat zo spannend zo iets, vooral omdat ik er nooit van gehoord heb dat iemand dat al eens gegeten heeft, en ik had er überhaupt nog nooit van gehoord.

Karin, ik zou dat graag doen, maar ik heb geen filmcamera, en mijn fototoestel maakt alleen maar korte filmpjes van 30 sec zonder geluid.
Mijn zoon zegt dat het met de webcam gaat, maar sinds onze pc gecrashed is de laatste keer hebben we hem nog niet geïnstalleerd. Maar we zullen het zeker proberen.......

Bij zulke dingen mis ik dan mijn ex wel weer. Hij zou het ook zeker willen proberen, en mij over de streep trekken om het ook te doen.
Ik heb gelezen dat ze 2 weken goed blijven dus ik moet niet te lang wachten.
Maar ik heb 2 buttons. Eén voor mezelf, en dan heb ik een probleem want ik heb 3 kids en ze willen alle drie wel proberen..........ik zal moeten loten denk ik!!

Groetjes Rialle
donderdag 28 mei 2009 - 14:58
minouke

Minouke

weet ik niet Rialle, 'k was je aan het plagen je schreef dat het een belevenis was enzo dus zag ik het al voor me

eerlijk gezegt ik heb nog nooit van die buttons gehoord dus laat het ons weten, ben benieuwd

gr
Chantal
donderdag 28 mei 2009 - 17:29
Thanja

Thanja

En? Al genomen?

Ik vond een artikel over dit eigenaardige bloempje... http://www.quest.nl/braintainment/pijlers/de-redactie/onweer-in-je-mond

vrijdag 3 juli 2009 - 17:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon