menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Echium

Ga naar meest recente reactie

abcd1234

Abcd1234

hallo, de echium in de tuin bloeide in de zomer van 2007, het had die winter niet gevroren(twee jarig) hij werd 3,30 meter, het was een pracht, het zaad had ik van de kanaal eilanden meegenomen, ik heb nu weer 4 andere soorten besteld bij vreeken zaden, had er dit jaar wel 14 in de tuin staan, allemaal aan snot gevroren, maar heb er nog 4 in de kas voor deze zomer, moet maar gouw komen! grtes jan
zondag 1 februari 2009 - 12:13
leeuwtje

Leeuwtje

Mooi zeg. Staat die bij jou in de tuin? En heeft hij niets geleden van de vorst?
Ik heb nog kleintjes staan die ik vorig jaar gezaaid heb.
zondag 1 februari 2009 - 13:04
annis

Annis

Ik had deze Echium ook gezaaid afgelopen voorjaar maar waarschijnlijk hebben ze deze vorst periode niet overleefd. Ze stonden in potten en heb ze een nacht vergeten binnen te halen. Het is een tweejarige die het eerste jaar een rozet maakt en het jaar erop de bloem. Ik had al drie flinke rozetten. Als iemand hier nog zaden van heeft dan laat het mij even weten. Tegen vergoeding natuurlijk.
Leeuwtje heb je de plantjes binnen staan?

Ann
zondag 1 februari 2009 - 14:03
schuurmans

Schuurmans

in 2008 had ik ook twee Echium's van meer dan 2m hoog. daar hebben we lang van kunnen genieten. het is wel zo dat als Echium bloeit, hij daarna afsterft, je bent de plant dus kwijt. geen probleem, tenminste als je geduldig bent, er komen in de directe omgeving honderden nieuwe Echium's te voorschijn. je kunt ze natuurlijk allemaal oppotten en er een handeltje in beginnen. maar voor mij zelf heb ik er weer een vijftal over gehouden. over 3 jaar heb ik dan weer zo'n mooie hoge plant.
een foto van de bloemen van wat nabij.

[afbeelding verwijderd niet-https]

grt
henk
zondag 1 februari 2009 - 17:11
mjohanna

Mjohanna

Is dat Echium wildprettii ?
Die bevriezen hier in de winter!!!
In de botatuin waar ik werk hebben/hadden we er binnen in de kas en buiten
Die van buiten zijn morsdood, die van binnen zien er goed uit.
Heb ook al vast weer nieuw zaad besteld voor volgend seizoen.
Ik vind ze prachtig.

Grtz. Marian
ned. Limburg
zondag 1 februari 2009 - 20:40
schuurmans

Schuurmans

Marian,
de Echiums die ik heb is de vulgare. Wildprettii geeft rode bloempjes. de planten moeten in de winter naar binnen en vorstvrij bewaard worden. en de slakken lusten ze ook heb ik intussen gemerkt.

grt
henk
zondag 1 februari 2009 - 20:50
mjohanna

Mjohanna

Ja, en die dikke vette groene rupsen vreten er ook grote gaten in!!
In de kas van de botatuin tenminste.
Oeps even niet opgelet, en toen was t gebeurd.

Grtz Marian

Ned. Limburg
maandag 2 februari 2009 - 10:57
theklavoorink

Theklavoorink

Ben op het moment in het bezit van 10 rozetten van de echium wildprettii, die volgend jaar gaan bloeien.
als je belangstelling hebt laat het me dan weten
0031655855593
zaterdag 31 juli 2010 - 00:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon