menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Chrysanten

Ga naar meest recente reactie

kamiel2

Kamiel2

Door de nattigheid zijn de bloemen bruin geworden en ben ik die gaan halen, heeft iemand een idee hoe ik die laat overwinteren om volgend jaar terug te bloeien? (ik heb ergens gelezen dat je dat wel kan maar er het jaar nadien veel minder bloei zal zijn?) Heeft iemand een goeie tip en hoe doet men dat? afsnijden of gewoon wegzetten en blad laten afvallen? licht, donker, warm of koud, nat of laten opdrogen? ik ben een leek, graag enkele tips aub
donderdag 20 november 2008 - 11:09
Rita1960

Rita1960

Hoi Kamiel,

over welke chrysanten heb je het.. een (bol)chrysant in de pot of een "normale tuin" chrysant?

Een bolchrysant heb ik zelf nog nooit kunnen overhouden ( misschien zijn er wel forumleden die dit wel gelukt is)

chrysanten zouden als ze meerderjarig zijn moeten kunnen overleven in de tuin. Mijn buurman stekt ze altijd en heeft vaak hele mooie planten (lees bloemen) in het volgend jaar.
Wat de juiste methode is om ze over te houden?? ik weet het niet, maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat er mensen op dit forum aanwezig zijn die het wel weten. En dat je dus nog wel een antwoord krijgt op je vraag.

met vriendelijke groet,

Rita
donderdag 20 november 2008 - 19:05
Fons

Fons

Het loof van uw crysant afknippen, de pot droog wegzetten vb. serre, vanaf maart april in de tuin planten.
In het voorjaar komen er jonge scheuten aan uw crysant, maak van die jonge scheuten stekjes die ge in stekgrond plaatst, na 3 weken zijn deze bewortelt en kan je ze per vijf of zes oppotten om verder te kweken, je kan die ook in volle grond plaatsen.
donderdag 20 november 2008 - 19:47
kamiel2

Kamiel2

Bedankt allen!!!
Het zijn wel degelijk bolcrysanten.