menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lavendel

Ga naar meest recente reactie

leach

Leach

Hello, net nieuw hier, heb heel men leven (28jaar ) op een appartement geleefd en nu ben ik een fiere eigenaar van een tuin

Ik ben een enorme Provence fan en zal dan ook mijn tuin proberen in die richting te duwen.

Ik heb van een vriendin een mooie lavendelplant gekregen en die deed het zeer goed tot voor kort.
Momenteel is hij langs de binnenkant "droog/bruin", hier en daar nog wat groene sprieten en mooie lavendelkleurrijke toppen.

Hij stond heel de tijd in de zon, onder terras, maar had hem een week naast het terras gezet (nog in de zon, maar ook in de regen). Heb hem momenteel binnen gezet.

Kan iemand mij meer uitleg geven, hoe deze te verzorgen?
vrijdag 8 augustus 2008 - 10:09
hannibal

Tekst aangepast

Hannibal

Welkom op dit verslavende tuinforum. Een expert ben ik zeker niet maar mijn lavendel geef ik wel water (hij staat in volle grond buiten) Op dit forum zullen er anderen je zeker verder helpen daar ben ik zeker van. Nog veel plezier aan je Provence tuintje.
Groetjes


n.b. planten verzorg je als een vrouw: met zachtheid en veel liefde!
vrijdag 8 augustus 2008 - 13:24
Eniavaswen

Eniavaswen

Hoi,

Eerst en vooral welkom op het tuinforum.
Lavendel is een plant die heel weinig water nodig heeft in volle grond en die van kalk houdt. Buiten wat de regen brengt, geef ik dus geen water bij, maar ik geef wel regelmatig meststof voor kalkminnende planten.
Na de bloei moet je de bloeiaren wegsnoeien en de plant wat in vorm snoeien. In het voorjaar moet je ze dan fel terugsnoeien. Wel opletten dat je niet tot op dood hout snoeit, want van daar loopt de lavendel moeilijk terug uit. Zo hou je compacte planten.
Het is wel normaal dat een lavendelstruikje een beetje dood hout krijgt in het midden. Daar komt ook minder licht hé.
Nog veel succes met je tuintje.
vrijdag 8 augustus 2008 - 13:34
leach

Leach

vriendelijk bedankt!
vrijdag 8 augustus 2008 - 14:09
Adrienne

Adrienne

Leach,

[afbeelding verwijderd niet-https]

Kijk ook eens op ons eigen tuinadvies.
http://www.tuinadvies.nl/lavandula_of_lavendel.htm

Succes !!!
vrijdag 8 augustus 2008 - 15:45
printemps

Printemps

hallo

de mijne heeft binnenin ook verdorde bladjes
staat ook in pot
maar bij mij is dat door niet voldoende te gieten

mvg
an
vrijdag 8 augustus 2008 - 18:07
leach

Leach

och, hij is bijna dood nu

mja, dat is lastig als je een pot krijgt zonder instructies, en op het net krijg je tegenstrijdige berichten, de ene geeft wel water, de andere niet, pech...
volgend jaar ga ik er mij wel een paar nieuw halen maar dan vraag ik wel wat te doen

mijn druivelaar daarentegen is goed aan het groeien, yeah!
dinsdag 19 augustus 2008 - 14:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon