menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zevenblad

Ga naar meest recente reactie

r_lodewijks

R_lodewijks

Voor het eerst begint dit jaar in mijn tui langzaam het onkruid ”zevenblad” te verschijnen. Ik ben al bezig geweest met de kleine plantjes te verwijderen en zoveel mogelijk wortels mee te trekken.
Echter heb ik vijf Hortensias bij elkaar staan, en bij een daarvan groeit het zevenblad vanuit de kern van de plant.

Wat is hier tegen te doen?
donderdag 10 april 2008 - 17:49
Rita1960

Rita1960

Hallo r.lodewijks,

Mijn advies: blijven plukken bij de kern van de hortensiaplant. FDaarmee put je de plant uit. Kost wel heel veel moeite maar het is te doen!

groetjes,

Rita
donderdag 10 april 2008 - 19:28
Lilian

Tekst aangepast

Lilian

Inderdaad blijven plukken (met wortel!) bij mij zit het ook al enkele jaren in de hortensiastruik en als ik het een tijdje verwaarloos krijg ik de plantjes dubbel en dik terug maar ik hoop het gevecht toch te winnen met het zevenblad zal me benieuwen hoelang ik nog moet plukken.

groetjes lilian
donderdag 10 april 2008 - 20:16
berenice

Berenice

wat ik doe is
de plant er voledig uithalen , en alle 7 blad er uit halen
en terug planten
een ganse karwei die wel de moeite loond
grts berenice
donderdag 10 april 2008 - 21:02
Rita1960

Rita1960

Berenice,

heb ik ook al eens geprobeerd. Maar... plant dood En toch het zevenblad weer de kop opsteken op dezelfde plaats
Vandar dat ik nu blijf plukken

groetjes,

Rita
donderdag 10 april 2008 - 21:12
de_lange_van_Bilze

De_lange_van_Bilze

Ja lodewijkske,
blijven volhouden,
ik ben al een jaar of vier bezig het zevenblad dat tussen mijn skimmia groeit te bekampen en stilaan ben ik het gevecht aan het winnen hoop ik.

In ieder geval niet opgeven is de enige boodschap.

Succes
de lange van Bilze


donderdag 10 april 2008 - 21:15
LauraK

LauraK

Ook hier groeit het zevenblad welig... Mijn buren hadden het in de tuin, en zo is het ook in mijn tuin
terecht gekomen. Met het verplaatsen van een paar planten is het ook meeverhuisd naar de achtertuin.
Grrrrrrrrrrrrr! Ik ben net al een uurtje in de voortuin bezig geweest om het zevenblad te verwijderen,
en ik ga zo verder in de achtertuin. Laten we maar hopen dat de aanhouder wint!

Groeten van Laura.
vrijdag 11 april 2008 - 11:51
rodith0305

Rodith0305

Hallo,
Bij mijn tuintje heb ik soms het idee dat zevenblad de overhand heeft,aan de ene kant haal ik het er uit en een dag later zit het weer ergens anders.Als ik dan zomers in mijn tuintje wil genieten neem ik maar weer een emmer mee om onder tussen het zevenblad weer te verwijderen ,ben er nu zo,n beetje vijf jaar mee bezig.Dus als iemand een ander idee heeft.Hou me aanbevollen.
Ik heb ook tussen m'n hortensia zitten en haal iedere keer trouw het zevenblad maar weg.

groetjes patricia
vrijdag 11 april 2008 - 13:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon