menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Komt dat zien 0...komt dat zien Allen tegelijk

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Paronoto

Dit is het PARONOTOFORUM !!!!

Gene cinema want daarvoor moet je "betalen" ....en 't is weeral bijna het einde van de maand

Salu!
dinsdag 24 februari 2015 - 16:46
zuurtje

Zuurtje

ksie niks
dinsdag 24 februari 2015 - 18:31
Paronoto

Paronoto

"ksie niks
Toch wel want ge "staat er op" ..dus heb j'het wel gezien.....jij bent een van de heel weinigen die zch af en toe "eens roeren" ..."Actievelingen" zijn snel geteld hé
Tel zelf maar eens af en toe hoeveel er zijn die bij ieder nieuw bericht "kijken/lezen" en die "zouden kunnen reageren".....maar het blijft daar bij ...
dinsdag 24 februari 2015 - 20:38
kerstkind

Kerstkind

KOMT DAT ZIEN...

haha, ook ik heb het gezien
Het is stil, heel stil!

groetjes José
dinsdag 24 februari 2015 - 21:39
zuurtje

Zuurtje

haha slimme zet, snap het nu pas! (oei!)
ach, een complimentje, plagerijte, wedervraagje op zijn tijd, ben ik wel voor in!
dinsdag 24 februari 2015 - 21:47
Paronoto

Paronoto

Ik "zaag" nog wat verder...d'er zijn er genoeg die regelmatig "kijken" ...zie maar eens onderaaan... maar daar blijft het bij.... "kijken" en verder geen vragen of commentaar ...waarom KIJKEN ze dan nog wel ...alleen uit nieuwsgierigheid of z'hebben toch niks ander te doen en d'er is weeraL niks op Tv BEHALVE WEERAL EEN AF ANDERE MOORD of ne POLITIEKER/LEUGENAAR. Weet IEDREREEN ALLES van/over zijn eigen planten (?)
Ik kan nogal zagen hé....maar dan wel een gemotiveerde

Wonen jullie allemaal in van die "maxibuildings" waar de buren mekaar kennen omdat ze samen toevallig in dezelfde lift zitten En zonder enige vensterbank met vastgeplakte vensters
dinsdag 24 februari 2015 - 22:13
leerling

Leerling

'k Begrijp het niet. Wat is er mis met kijken?

Ik kijk ook veel, omdat ik weet dat hier veel wijsheid en hulp te vinden is.
dinsdag 24 februari 2015 - 23:34
svoffel

Svoffel

Goede morgen,

Ben vandaag komen kijken en ja, er is al veel te zien en te lezen

@ Paul,

Buiten de prachtige regio is het hier nog zo dat de mensen elkaar echt helpen. Ook omdat hulp van de buren soms echt nodig is.
De kleinere dorpen waren vroeger in de winter volledig afgesloten door de sneeuw. 3 jaar geleden hebben we hier 100 jaar trein verbinding in de bloemekes gezet. Het was eerder een tram dan een trein, maar voor de mensen hier was dat een verbinding met de "wereld".
Nu is het treinspoor een ravel. Dwars door het bos, prachtig, in de heel vroege morgen zie je regelmatig herten daar.

groetjes

Simone
woensdag 25 februari 2015 - 08:30
danny2

Danny2

Dacht hier de eerste foto's van de koekoek te zien.... ben zelf nog in winterslaap...
Alleé, zou veel willen doen maar de verse regen houdt het echte tuinwerk toch wel wat tegen. Gisteren voor de vierde keer water in de kap... dus meer last met drooghouden dan water geven.
Was al begonnen met nieuw waterornament... maar krijg de ton niet in de grond gezet, komt telkens omhoog door het grondwater.
Hou me meer zoet met wat wandelen en soms wat fietsen.....
Ben zelfs al in 5 tuincenters geweest....en nog geen enkel plantje gekocht...maar het is er droog en warm, thuis vaak nat en koud....

Ach wie heeft er nu behoefte om dit allemaal te lezen....

groetjes danny
woensdag 25 februari 2015 - 13:28
molleke32

Molleke32

Maar goed dat we bij dit weer nog wat kunnen lezen . In den tuin valt er nog niet veel te beleven

vicky
woensdag 25 februari 2015 - 16:16
Paronoto

Paronoto

In den tuin valt er nog niet veel te beleven "

Te nat en te koud ....maar binnen in de veranda is er nog leven.....

[afbeelding verwijderd niet-https]

Echeveria "Golden Towers"



[afbeelding verwijderd niet-https]

Echeveria gracilis


Echeveria Derosa

C&S Algemeen

woensdag 25 februari 2015 - 17:22
svoffel

Svoffel

Wat mooi, mijn 2 plantjes hebben dit jaar geen bloem gekregen, waarschijnlijk ook depressief van dit weer


woensdag 25 februari 2015 - 17:32
Paronoto

Paronoto

Zijn er nog vragen ? Antwoord gratis ...dat weet je toch....

[afbeelding verwijderd niet-https]

Crassula "Buddha's Temple
woensdag 25 februari 2015 - 20:37
svoffel

Svoffel

Dat is ook een specialleke en dat boeket erboven op is super.
Wat is dat bruin?

groetjes

Simone
donderdag 26 februari 2015 - 10:07
Paronoto

Paronoto

"Wat is dat bruin? "

Een verdroogd bloemtrosje van vorig jaar dat blijven steken is
donderdag 26 februari 2015 - 10:59
svoffel

Svoffel

Bedankt.

donderdag 26 februari 2015 - 13:05
Harry54

Harry54

Dag Paul,
Dan toch maar gewoon een vraag.
Zojuist aangeschaft: Kalanchoë thyrsiflora 'oricola'.
Kan het plantje niet vinden onder die naam. Ziet er inderdaad anders uit dan K. thyrsiflora. (dus niet alleen maar commerciële humbug)
Weet u iets meer?

groet Harry
(die langzamerhand zijn plantjes terug aan het brengen is naar de kas; al is het daar nog wel erg koud en vochtig- o, ongeduld..
donderdag 26 februari 2015 - 18:05
RdB
vrijdag 27 februari 2015 - 10:13
Harry54

Harry54

Ruud, dankjewel voor het meezoeken. Het is inderdaad het plantje op de foto.
Helaas niks over welke ouders ed in het spel zijn.
groet
Harry
vrijdag 27 februari 2015 - 10:54
RdB

RdB

Mailtje sturen naar die handelskweker, wellicht reageert die,

Ruud
zaterdag 28 februari 2015 - 18:59
Harry54

Harry54

Heb ik wel eens geprobeerd.
Kwekers zijn nogal zuinig met dat soort gegevens; misschien uit concurrentieoverwegingen ?
Ook op de sites van Sven Bernard en Margrit Bisschofsberger vind ik het niet.
Nieuwe hybride???

groet
Harry
zondag 1 maart 2015 - 08:25
Paronoto

Paronoto

Is er al geprobeerd op facebook?
Ikzelf ben momenteel uit Facebook weg wegens al teveel "risicogebonden vuiligheid" van zowat van alle kanten.....en inhoudelijk stelt het niet zoveel voor Eerder een soort "praatbarak".....ik had er veel meer van varwacht.....Spijtig want er waren af en toe wel enkele goeie elementen en vrienden....maar 'k heb zo al "werk" genoeg .

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

C&S Algemeen

zondag 1 maart 2015 - 09:38
Harry54

Harry54

Precies de reden waarom ik op Facebook vrijwel niks doe. Veel gekakel, weinig wol.

Ik ga het eens op bcss proberen.

grrr: bij het terugbrengen naar de kas hier en daar wolluis ontdekt.
Maar...over de helft. prettig om alle planten weer even door de handen te laten gaan.

groet
Harry
zondag 1 maart 2015 - 11:23
bryofan

Bryofan

hallo, hier een van de niet zo actievelingen vroeger wel veel actief geweest, onder snarfie en deze naam, maar tis hier echt te stil voor mij, daarom ben k vaker te vinden in het engels
woensdag 4 maart 2015 - 21:42
leerling

Leerling

@Paronoto
Zijn dat allemaal foto's uit jouw veranda?

Ziet er echt wel prachtig uit. Zie je het zitten om een paar overzichtsfoto's te posten?

Een jaar of wat geleden ben ik wat toevallig aan twee aloe's geraakt. Die hebben ondertussen zijscheuten gekregen, maar ik heb niks kennis van dit type planten en weet niet eens wat ik met die zijscheuten aan moet. Mijn interesse ervoor was bijna nul, maar als ik naar jouw foto's kijk, dan zien die er toch de moeite uit.
donderdag 5 maart 2015 - 01:04
Paronoto
donderdag 5 maart 2015 - 10:24
Paronoto

Paronoto

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 5 maart 2015 - 10:35
kerstkind

Kerstkind

Dat ziet er behoorlijk indrukwekkend uit.
Tussen al die planten zie ik een gezellig keukentafeltje met wat stoelen, maar waar zet je in godsnaam de kopjes koffie met de koekskes als je visite een kijkje komt nemen.

groetjes José
donderdag 5 maart 2015 - 15:50
Paronoto

Paronoto

Bij ons gebeurt dat in de "salon"....zoals bij 't "rijk volk"...Ja, natuurlijk "rechtstaand drinken" zoals nogal ander dingen die je rechtstaand kunt doen..behangen of zoiets in die of nog andere aarden. Die stoelen ...dat was "nen overschot" waarmee we direct geen blijf mee wisten .... Kopen?


Doei

De P.
vrijdag 6 maart 2015 - 15:26
kerstkind

Kerstkind


Nee dankje, soms moeten we zelf ook opruimen
groet José
vrijdag 6 maart 2015 - 19:17
svoffel

Svoffel

Paul,

Mooie planten, die staan er gezond bij. Met al die potten ben je wel een tijdje bezig als je die moet verzetten


vrijdag 6 maart 2015 - 19:28
Paronoto

Paronoto

Simonne, dat "verzetten" gebeurt als het echt nodig is...ne "groten opkuis" 'n paar keer per jaar. Zaak is om het een beetje "in de hand te houden hé, dat is zoals in de keuken, uw kleerkast etc etc. Ik ben een vijand van wanorde, beetje maniak zelfs zoniet beland men snel in een "rommelkot". Ik kom al eens op plaatsen waar men eerst de stoelen moet "leeg maken" anders heb je geen "zitplaats".... die "leven" zo... In die veranda staan ± 685 planten...

[afbeelding verwijderd niet-https]

C&S Algemeen

vrijdag 6 maart 2015 - 20:40
svoffel

Svoffel

Jouw serre is in elk geval prachtig.

Kunt er een ganse dag in zitten kijken naar zoveel planten


zaterdag 7 maart 2015 - 17:52
bisschop

Bisschop

Daar zijn toch zeer veel planten wel?
Waar de tafel staat stonden toch een bak vol cactussen of ben ik mis?
Lang geleden he man....
donderdag 12 maart 2015 - 22:14
Paronoto

Paronoto

" Lang geleden he man.... "

D.w.z. dat het tijd is dat ge nog eens afkomt...straks ben ik dood en begraven en dan zult g'het u beklagen....

't Is maar "ne sprong ver" van bij u naar hier....
vrijdag 13 maart 2015 - 12:49
wilma*15

Wilma*15

Wat prachtig allemaal bij jou thuis, om jaloers te worden.
Ben wel blij dat je dit allemaal ook aan ons laat zien via foto's.

Groetjes
maandag 13 april 2015 - 18:27
WillyN

WillyN

t is nie omdat ge me niet hoort dat ik er nie zen hé

ik zen nen heile stille gewedde sins men misére

willy
dinsdag 14 april 2015 - 10:30
bryofan

Bryofan

het is hier wel stil geworden, ik heb trouwens het idee dat alle nederlandse/belgische catussen en succulentenfora stiller worden. tegenwoordig zit ik bijna nooit meer op dit soort fora, maar wel op een paar engelse fora waar wel nog wat gebeurt, en natuurlijk facebook groepen.
als tegenprestatie hieronden maar een foto, al is hij niet zo scherp

aztekium valdezii

C&S Algemeen

dinsdag 21 april 2015 - 20:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon