menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Orbea carnosa

Ga naar meest recente reactie

AndreV

AndreV

Heb ik van ELK vorig jaar. Zat in een potteke met turf, bleek uiteindelijk méér wortel dan plant (er zaten 4 totale omwentelingen in een 8 cm potje) Wat me deed besluiten om daar een stuk af te doen en omdat het wel mooi groen en stevig was heb ik het maar opgepot, alsook het agesneden bovengedeelte.
Resultaat is nu dat het wortelrestant 2 bloemetjes geeft, en er op de eigenlijke plant nog geen knop te zien is
t'Zijn kleintjes (amper 13 mm) maar ik vind ze toch mooi

C&S Algemeen

woensdag 15 augustus 2012 - 17:53
Wiebe

Wiebe

Dit is inderdaad een mooie Andre. De volledige naam hiervan is trouwens Orbea carnosa ssp. keithii. Een mooi groffe vorm van deze soort waarvan ik ook een veel fijnere variant in mijn collectie heb. Vormt inderdaad veel ondergrondse uitlopers. Dit is ook zo'n 'commercieel' gekweekte Stapelia-achtige; maar wel een zuivere soort iets dat van veel andere commercieel gekweekte planten niet is te zeggen.

Wiebe
woensdag 15 augustus 2012 - 21:45
AndreV

AndreV

Wiebe, ik heb hem idd onder de ssp-naam Keitii hoor.IK was het vergeten bij typen sorry.
donderdag 16 augustus 2012 - 09:05
Mamamia

Mamamia

Héél mooie bloempjes, helaas niet meer in mijn bezit.

André, als je de verplaatsing naar Zandhoven wil maken ben je altijd welkom hoor,
ik heb verschillende planten die ik gedeeld heb teveel en ik denk al aan mijn winterberging.Ik koop er hier en daar enkele bij en sta er achteraf bij stil waar ik er op zolder moet mee blijven in de winterperiode.
Laat maar weten of je belangstelling hebt.

Groetjes,Mamamia.
donderdag 16 augustus 2012 - 09:56
jako

Jako

André, als je het ziet zitten kunnen we samen eens tot ginder rijden, dan delen we gewoon d'en diesel. Zandhoven ligt zo'n 80km van Gent.
Voor mij is ideaal 22/8 of 29/8. Laat maar weten of je dit ziet zitten !
Jacky
donderdag 16 augustus 2012 - 10:21
AndreV

AndreV

Zowel 22 of 29/8 zijn goed, laat maar uw keuze qua vertrekuur e.d. weten.
Groetjes
donderdag 16 augustus 2012 - 11:59
Mamamia

Mamamia

Voor mij is het beste op 22/8.
Ik verwacht jullie in de vroege namiddag, is dat oké voor jullie?
Indien je nog stekjes of plantjes teveel hebt breng ze gerust mee, ruilen is nog plezanter.
Jacky, heb je mijn adres nog??

Groeten,Mia.
donderdag 16 augustus 2012 - 16:11
jako

Jako

Mia

We zullen proberen er rond 14u30 te zijn !
Is dit OK voor jou ?

Jacky

donderdag 16 augustus 2012 - 17:18
Mamamia

Mamamia

Voor mij is dat prima! Ik kijk er naar uit.

Groetjes,Mia.
donderdag 16 augustus 2012 - 19:30
jako

Jako

Mia

Ik heb naar volgend adres "[email protected]" zonet een mailtje gestuurd.

Jacky
donderdag 16 augustus 2012 - 20:16
Wiebe

Wiebe

Hier beide vormen naast elkaar. Rechts is de vorm zoals Andre deze ook liet zien en links de veel fijnere vorm die nu bij mij in bloei staat.

wiebe

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 21 augustus 2012 - 17:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon