menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Steeketiketten

Ga naar meest recente reactie

Paquita

Paquita

Waar vinden jullie goede steeketiketten .... die goed beschrijfbaar zijn met potlood .
Naar mijn gevoel nog de beste manier om niet om de 3 jaar nieuwe etiketten te moeten schrijven . Ofwel breken de etiketten aan stukken , ofwel verdwijnt de naam door de zon of beiden . Al meer dan eens zo de juiste benaming kwijtgeraakt .
De laatste jaren schreef ik met stiften van ' Steadtler ' .. tamelijk goed voor een
paar jaren , maar de recentste stiften van dit merk hebben een groot nadeel : de geschreven tekst droogt niet meer op ... de firma zou de stof die ze vroeger gebruikte voor het opdrogen van de inkt niet meer mogen gebruiken .
Ik heb planten die ik 30 jaar geleden kocht bij De Herdt nog steeds met dezelfde etiketten in goede staat en goed leesbaar ... geschreven met potlood en de etiket nog altijd niet vermorzeld .
maandag 1 juni 2009 - 18:05
Alain1

Alain1

Ik koop die tijdens de club(s)vergaderingen.
Ik schreef altijd met potlood en dat verdwijnt niet. Momenteel heb ik me een Dymo aangeschaft en ben dat eens aan het uittesten of dit lukt. Voorlopig wel
maandag 1 juni 2009 - 19:54
maurice2

Maurice2

Jos

Ik dacht dat die ook bij De Herdt te koop zijn en ook op de ELK zijn Witte en Gekleurde te koop. Bij sommige clubs zijn ze ook te koop
maandag 1 juni 2009 - 20:02
jumperke

Jumperke

Ik koop de mijne steeds bij de club (Grusonia) en schrijf steeds met potlood.

jerko
maandag 1 juni 2009 - 20:35
cactelders

Cactelders

Heb net goeie aangeschaft in Wijnegem ze zijn iets vetter en " malser " dan mijn vorige en ik heb het gevoel dat ze niet te snel zullen breken /verpulveren . Pootlod is volgens mij ook het beste !
maandag 1 juni 2009 - 21:01
Botanist

Botanist

Ik heb sinds jaren de gewoonte genomen om op mijn etiketten van een kant met potlood te schrijven en van de andere kant met een staedler op de elk gekocht. Ook moet ik erbij vermelden dat ik ook steeds een kloonnummer gebruik die boven en onderaan de etiket geschreven word zodat er minstens een onder de grond zit die in princiepe altijd zal beschermd zijn.
dinsdag 2 juni 2009 - 02:28
Pieter

Pieter

Diegene die Dirk bij Backaert koopt zijn goede. Let wel, als ze 'nieuw' zijn is slechts één kant vlot met potlood te beschrijven. Na een tijdje gebruikt te zijn geweest lukt het op beide kanten.
Groetjes,
Pieter
dinsdag 2 juni 2009 - 09:39
succulentimon

Succulentimon

ah alain, heb ook al enkele maanden zo'n dymo, marcheert goed eh!
dinsdag 2 juni 2009 - 21:32
Harry54

Harry54

Deze zuinige Hollander verknipt een oude luxaflex en beschrijft dat met potlood. Zeer effectief; dat luxaflexmateriaal is ook in de vole zon ijzersterk.
Harry
dinsdag 2 juni 2009 - 21:46
Paronoto

Paronoto

Inderdaad, kost niks en 't gaat heel lang mee...al dat gezeik over die etiketten
dinsdag 2 juni 2009 - 22:01
AlainFSD

AlainFSD

Dit onderwerp hebben we al enige keren de revue zien passeren, dikwijls met dezelfde antwoorden als resultaat. Geen probleem en dus maak ik reclame voor wat ik tot groot genoegen zo'n vier jaar terug kocht. Een Brother P-touch labelmaker.
Alle nostalgici ten spijt maar een potlood voldoet niet voor mij. Als ik een label in een plantpot steek dan wil ik daar meer info op dan enkel de naam van de plant.
Het door mij gekozen toestel wordt sedert jaar en dag gebruikt om info allerhande over revisie data evenals spoorwegjargon toe te voegen aan treinrijtuigen die dagelijks door de carwash rijden hier in Oostende (eindstation). Blijkbaar worden die kunstofstrips niet aangetast door de gebruikte zuren om vet, vuil, graffiti en ander vuil te verwijderen.
Om terug bij onze hobby te komen wil ik nog even uitwijden over mijn labels : daar wil ik volgende info op : lijn één : naam van de plant, gevolgd door de eerstbeschrijver evenals de datum waarop zulks gebeurde eventueel gevolgd door de definitieve (huidige) beschrijver die de naam veranderde, opnieuw gevolgd door de datum.
Een tweede (en eventueel derde lijn) vertelt mij waar deze plant in habitat voorkomt of wanneer het uit habitatzaad gewonnen planten betreft wil ik daar graag de coördinaten op aflezen zodat ik bij ingave in Google Earth of Microsoft MAps onmiddellijk kan zien waar ik dat zaad geoogst heb (uiteraard ook hier met de datumvermelding).
Tenslotte wil ik op een laatste lijn vermeld zien waar en wanneer de plant werd gekocht of gezaaid.
Brother P-Touch heeft de mogelijkheid om vijf lijnen in diverse lettertypes te 'schrijven' op een labelstrip. De strip kleef je op een door Dirk beschreven label (die met een vette en magere kant zijn inderdaad superieur !)
En je bent gegarandeerd voor de rest van je leven zoet en alle info blijft onbeperkt leesbaar voor zover men de witte labels met zwarte letters koopt (de combinaties zijn eindeloos maar alle andere combinaties 'faden' hun kleur met de tijd. Enige nadeel : de geheugenautonomie van zo'n toestel is beperkt zodat de ingegeven tekst niet eindeloos lang kan zijn. Hieronder een exemplaar dat ik hedenavond maakte na de Grusonia opendeur van afgelopen weekend :

[afbeelding verwijderd niet-https]


mvg,

Alain fsd
dinsdag 2 juni 2009 - 22:28
Paronoto

Paronoto

Chapeau! 't Is zoals men het zelf wil natuurlijk.Zelf houdt ik de détails liever "binnenshuis", voor 't gemak (?) ik vermijd over en 't weer geloop van en naar...ik onthou zo al niks meer.

Denk je af en toe nog eens aan uw lezing (3.10.09)
dinsdag 2 juni 2009 - 22:35
Paronoto

Paronoto

speciaal archi-vet potlood en dat schrijft op alles, zelfs op glas .. het was van swan .. nr ?

Die zijn nog ergens te koop: Schwan All STABILO 8008 Papier.Glass. Metal AQUARELLABLE. Op de Brugmannlaan bestaat er nog een speciaalzaak waar ge deze en nog enorm veel andere materialen kunt kopen, gekend bij tekenaars, schilders etc Kijk Gouden Gids.
dinsdag 2 juni 2009 - 22:44
AlainFSD

AlainFSD

Ik denk aan niets anders meer, je bent er me eentje, kan er amper nog van slapen, je had die mails zoals ik immer vermoedde naar de jungle in Indonesië gestuurd waar mijn madam geen idee had waar het over ging toen ze met een Oerang oetang op schoot zat .
Mijn yahoo mail-adres wordt enkel gebruikt tijdens onze reizen amigo, vandaar mijn grote verbazing over uw telefonische interventies toen ik aan het werk was en geen tijd om u redelijk van antwoord te voorzien

We moeten eens dringend overleggen welk onderwerp je graag had besproken gezien ? Bel gerust, ik ben morgennamiddag thuis.

Afrika of Amerika, je zegt het maar, call me, Alain
dinsdag 2 juni 2009 - 22:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon