menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

OPUNTIA robusta

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Cactelders

Dat is dus mijn vraag is de robusta een goede entstam en snij ik hem zoals door de stokjes aangeduid?
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 3 augustus 2006 - 20:27
Pieter

Pieter

Deze soort kan heel slecht tegen de kou. Maar als je een nieuwe (!) schijf hebt kan dat het daarmee altijd eens proberen. Maar ik vrees dat je als je op deze soort ent dat je de entling volledig zal opblazen...
vrijdag 4 augustus 2006 - 08:27
cactelders

Cactelders

Er worden bij de 2 resterende oudjes al overal nieuwe schijven gevormd en ik dacht om ev. als het ooit nodig is deze als entstam te gebruiken voor moeilijke Opuntoides maar blb. zal ik maar van dat idee afzien.

Nog niks uit la douce France.
vrijdag 4 augustus 2006 - 08:42
Pieter

Pieter

Voor lastige Opuntia's wordt meestal Austrocylindropuntia subulata of Opuntia humifusa gebruikt.
vrijdag 4 augustus 2006 - 08:45
cactelders

Cactelders

En wordt de humifusa dan gesneden als door de stokjes aangeduid op mijn foto?(wegsnijden links van linker stok, rechys van rechter stok en boven horizontale stok)
vrijdag 4 augustus 2006 - 08:49
AndreV

AndreV

Dirk, je moet bij gelegenheid hier eens kijken, http://www.gargamel-cactus.com/trucs.html.
Diene mens heeft da heel goed uitgelegd.
Succes.
BTW ik heb een Opuntia Macrocentra schijfje voor je klaarliggen, alsook wat echinopsis Frankii (Die een goeie entstam blijkt te zijn). Je moet anders maar eens binnenspringen.
vrijdag 4 augustus 2006 - 09:01
Pieter

Pieter

En de Georges van Gargamel heeft dat goed afgekeken van Valentinio Valicelli van cactus-art
vrijdag 4 augustus 2006 - 09:31
AndreV

AndreV

Wie was de eerste, de kip of het ei ??
vrijdag 4 augustus 2006 - 11:45
Pieter

Pieter

Georges heeft, voor zover ik het me nog herinner, het beginnen doen toen hij voor het eerst de planten zag van cactus-art enkele jaren geleden.
vrijdag 4 augustus 2006 - 11:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon