menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Watergift

Ga naar meest recente reactie

Wiebe

Wiebe

Afgelopen weekend heb ik mijn hele verzameling twee behandelingen gegeven ter voorbereiding op de komende rustperiode;
1. ik heb gespoten met een middel tegen spint zodat de verzameling "spintvrij" de winter in gaat;
2. ik heb gegoten met een fungicide (Topsin M) als voorzorgsmaatregel tegen mogelijke aantasting door schimmels.

Nu maar hopen dat we nog een paar mooie dagen krijgen om alles weer op te laten drogen.

Wiebe
maandag 8 oktober 2007 - 20:00
Angus

Angus

ik heb een kleine maand geleden spint ontdekt in mijn verzameling en dit weekend voor de 2e keer gesproeid daartegen (hopelijk zijn ze nu weg/dood)
en heb gisteren de planten (uitgezonderd de Zuid-Afrikanen en Madagasker'ers >>> die overwinteren op mijn kamer bij mijn vader) naar mijn kamer bij mijn moeder verhuisd.
't is wel gezellig zo op de kamer
maandag 8 oktober 2007 - 20:41
Pieter

Pieter

Zondagavond heb ik, twee weken later dan voorzien, een laatste watergift gegeven. Water met imidachloprid erbij, de enige behandeling op een jaar. Hopelijk nog enkele zonnige dagen deze week zodat alles goed kan drogen.
maandag 8 oktober 2007 - 21:14
Pirex

Pirex

Zoals de meesten van jullie weten, ben ik tussen 19-8 en 20-9 'eventjes weggeweest', de hele verzameling, binnen en buiten, aan haar lot overlatend. Om ze nu nog te gieten lijkt het mij te laat, en ze droog laten, dat wordt dan wel een hele lange winter. Dus heb ik ze bij ieder zonnig moment geneveld, met een leuke nazomerse bloei tot gevolg: ze hadden er precies staan op wachten; zowel Mamm's als Echino's, en uiteraard ook Lithops. Nu nog minstens een paar zonnige weekends om ze ook nog eens te kunnen behandelen tegen vliegende, kruipende, sluipende, zuigende, vretende en andere beestigheden, en we zijn hopelijk weer klaar voor volgend jaar.
Naar 't schijnt was het hier in die periode niet al te zonnig, en zeker niet tropisch warm; wel, ik was er niet ongelukkig om; stel je voor dat het hier om te bakken was geweest, het zou nogal wat gegeven hebben in de serre, zo'n 6 weken zonder water. Zelfs met ramen (automatisch) en deur open.
Paul
maandag 8 oktober 2007 - 23:31
joijce2

Joijce2

Ik heb afgelopen zondag ook de laatste watergift gedaan met admire erdoor tegen wortel en wolluis
waar ik toch wel last van heb, de hele kas schoongemaakt.
woensdag 10 oktober 2007 - 09:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon