menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Herfstkrans

Geke

Geke

deze heb ik vandaag gemaakt:
http://home-and-garden.webshots.com/photo/554122235/2238707610089916914WmgFkR
http://home-and-garden.webshots.com/photo/554122235/2441528590089916914vIQErZ
dit weekend wat gaan opruimen in de tuin van mijn ouders, en direct van de gelegenheid gebruik gemaakt om een en ander wat te plunderen
lekker druk en rijkelijk, maar dat mag wel met herfststukken vind ik
dinsdag 19 september 2006 - 18:30
Geke

Geke


Wat ik me afvraag is of de kleurovergangen in de krans
die ook in je avatar gebruikt wordt, natuurlijke kleuren zijn. Als die natuurlijk zijn, wel dan zijn die
wel heel geslaagd hoor ! Heb je daarvoor blaadjes in opgaande kleurnuances verzameld ?
Ik zie die kleuren nog in andere stukken terugkomen. Heb je ook een voorkeur voor bepaalde kleuren ?
florentina

die kleurovergangen zijn idd volledig natuurlijk
het was wel wat puzzelen maar zeker de moeite waard achteraf. heb wel niet blaadje per blaadje geplukt, maar was van een struik (forsythia) die weg moest, en aangezien ik het zo'n mooie kleuren vond heb ik een aantal takken meegenomen, en dus uiteindelijk met dit resultaat
echt voorkeur voor bepaalde kleuren heb ik niet, kan heel veel mooi vinden als het "harmonieus samengesteld" is
donderdag 21 september 2006 - 10:58
Geke

Geke

mooi stukken, de herfst geeft echt mooie kleuren om mee te werken hé
nientje


ja heerlijk seizoen vind ik het
en vooral ook dat je dan zoveel in de natuur vindt hé, zodat je voor "niks" een prachtig stuk kan maken... nu hebben we enkel een balkonnetje (dus voor dit stuk even gaan plunderen bij mijn ouders), maar er zijn plannen om binnenkort op zoek te gaan naar een huisje, met een tuintje, en heb al een hele waslijst van dingen die ik dan wil hebben in de tuin ... hihi zal wel een tuin mogen zijn ipv een tuintje
donderdag 21 september 2006 - 11:02
Geke

Geke

ik ben ook een complete leek op dit gebied maar vind je stukken echt prachtig mooi!!
Zit altijd met verbazing te kijken hoe mensen dit altijd in elkaar weten te flansen.
HOe maken jullie die blaadjes en plantjes enz vast aan zo'n krans?
Is dat met lijm of met krammen of met speciaal draad?

groetjes jessie


hoi jessie, dit was op een steekschuimkrans gemaakt, dus die maak je nat, en dan zoals op gewoon steekschuim, steken maar
zondag 8 oktober 2006 - 11:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon