menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pompoenbereiding met of zonder schil

Jules

Jules

Het betreft meer speciaal de peervormige pompoen (uchiki kuri). Deze heeft een redelijk harde schil; voor een bereiding dus niet echt gemakkelijk te verwijderen. Nu las ik dat deze soort helemaal niet moet geschild worden en dat men bv. voor de bereiding van een pompoensoep gerust het vlees met de schil nog aan kan gebruiken.
Mag ik vragen of er iemand ervaring heeft met deze bereidingswijze?
woensdag 25 september 2013 - 22:41
Claudia69

Claudia69

Ik denk dat je ze gewoon met schil en al in partjes kan snijden en vervolgens in de oven garen (insmeren met wat olie, zout en kruiden) - daarna laat het vruchtvlees makkelijk los van de schil.
maandag 28 april 2014 - 21:00
Claudia69

Claudia69

En dan kan je dat vruchtvlees in een soep gebruiken. In de oven gegaarde pompoen maakt pompoensoep zelfs lekkerder, vind ik. Maar ik schil ze wel voor het gemak.


Ik maak die als volgt: 1 kleine pompoen, een 3-tal dikke uien, een paar teentjes look, een handjevol salie en rozemarijn, garam masala (of een paar blaadjes laurier, wat koriander, komijn en gemalen steranijs, zwarte peper, een klein snuifje pili pili, kaneel en gemberpoeder) en een paar liter bouillon.

Pompoen schillen en in blokjes snijden, de uien in grove partjes snijden, alles samen op een braadslee leggen, bestrooien met grof zout, peper, rozemarijn en salie en dit 30 minuten laten garen in de oven, op 180°C.

Daarna de groenten zonder salie en rozemarijn in een soepketel doen, bouillon en laurierblaadjes toevoegen, nog een kwartiertje laten sudderen, laurier verwijderen, soep mixen, afkruiden met garam masala, peper en zout.
maandag 28 april 2014 - 21:13
myriam56

Myriam56

Het is wat laat , maar toch, ik bereid altijd de pompoen in de schil, ook als ik ze dus stoom, kook of braad, het is zoals petatjes in hun frakske( jas) ... dus niet geschild vele lekkerder, als ze gaar zijn, open snijden, de pulp en zaadjes verwijderen, en het vruchtvlees uitlepelen !!... verder verwerken zoals het recept verlangt !!
woensdag 21 mei 2014 - 19:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon