menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Jippie de vlierbessen zijn rijp

Ga naar meest recente reactie

phili

Phili

zag van de week vanuit de auto zowat een heel bos met vlierbessenbomen, gelukkig standaard een emmer in de auto staan, dus manlief uit de auto gesleurd[geen tuinmens] en de emmer propvol geplukt, ik had natuurlijk slippertjes aan dus tot m'n knieen vol brandnetel prikken maar je moet er wat voor over hebben he.
Er staan nu een voorrraad potten jam op m'n plank en twintig liter vlierwijn onder waterslot en in de diepvries nog wat voor de vlierbrandewijn te maken.
m'n voorraad plankje komt goed vol met al die potten prachtig gezicht vind ik dat.
zaterdag 13 augustus 2011 - 15:02
bakbeest

Bakbeest

Ik zag bij ons in de buurt ook één staan,en mijn gedachte was dezelfde,ff lekker plukken en jam en vlierbessenjenever maken.Gauw even wat potten gespaard,en dan morgen gelijk een emmer vol plukken,heerlijk
zaterdag 13 augustus 2011 - 18:58
anjelier

Anjelier

catootje,


Hoe maak je vlierwijn?
Sinds kort maken we wijn, maar vlierbessenwijn hebben we nog niet gemaakt.
Op dit ogenblik staat er aardbeienwijn onder waterslot, benieuwt wat het zal geven.
Van aardbeien uit eigen tuin.


Groetjes

Anjelier

zaterdag 13 augustus 2011 - 21:05
phili

Phili

Hoi anjelier,
heerlijk aardbeien, dat wordt een prachtig wijntje.
zelf ben ik ook nog niet zo lang bezig met wijnmaken, maar ik zit op het forum van:http://www.bibere.com/Index.asp van bibere Inter Mares zelf wijn maken
Daar kun je heel veel recepten vinden en veel advies vragen, moet je echt doen is heel leuk.
Daar kun je ook stap voor stap het recept van de vlierbessen vinden
succes
groetjes phili
zondag 14 augustus 2011 - 20:53
Sandy

Sandy

heb ook redelijk wat vlierbessen kunnen plukken enne ... ik heb er vlierbessensiroop van gemaakt. Heerlijk !

Alleen hij haalt de winter niet eens, ik heb ontdekt dat samen met griekse youghourt dit een heerlijk smullertje is ! Alleen eten we er dan weer te veel van he
dinsdag 20 september 2011 - 10:09
phili

Phili

klinkt ook heerlijk, en ach dan heb je je buffer voor de griep nog voor de winter binnen he.
Ik ben nu volop met de peren bezig, er staan nu 7 potten in de oven af te koelen en m'n diepvries raakt ook al vol, stik druk dus.
groetjes phili
dinsdag 20 september 2011 - 19:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon